Спортният модел разчита на 3,5-литровия си V6 двигател с два турбокомпресора
Acura представи на автомобилното изложение в Ню Йорк 2016 един елегантен състезателен автомобил: Новият NSX GT3 е със задвижване на задните колела и турбо. По време на настройките GT3 губи както хибридното си задвижване, така и доста от теглото си.
Привържениците на GT3 ще се радват, защото техническият отдел на премиум марката на Honda – Acura, показа с NSX GT3 на салона в Ню Йорк 2016 един състезателен автомобил на базата на новия NSX, съгласно нормативните актове на сериите GT3.
Acura NSX GT3 само с 3,5-литров битурбо V6 двигател
Това означава, че GT3 версията на NSX ще трябва да се раздели със скъпата хибридна технология на серийната версия. Регламентите на GT3 допускат само конвенционални задвижвания. Така NSX GT3 разчита изцяло на 3,5-литровия си V6 двигател с два турбокомпресора, заимстван от серията NSX. По отношение на мощностните показатели японците все още мълчат, но при всички случаи те трябва да генерират поне 500 конски сили. Предаването на мощността ще става с шестстепенна ръчна състезателна трансмисия.
Трябва да не забравяме , че Acura NSX GT3 има право да пусне състезателна серия само със задно предаване, задвижването на четирите колела не е разрешено. Това едва ли ще смути феновете без хибридно задвижване и задвижване на всички колела. NSX GT3 губи значителна част от теглото си. В стандартното си изпълнение японският спортен автомобил тежи невероятните 1725 кг, а в състезателната версия те трябва да са редуцирани до 1250 кг, в зависимост от изпълнението.
NSX GT3 визуално е доста атрактивен
За разлика от уличната версия, Acura NSX GT3 се радва на аеродинамични елементи. Дългата опашка на кърмата на битурбо расовия състезател генерира същинската стабилност.
Два мощни Diveplates се простират от лицевата част на автомобила до арките на предните калници и така регулират въздушния поток, като го насочват да преминава към задното крило. Това от своя страна също редуцира сътресенията на калниците. Лакираният в червен акцент преден сплитер насочва въздуха над автомобила, като по този начин противодейства на повдигането на предната ос.
Acura NSX GT3 със състезателна премиера през 2017
NSX GT3 беше тестван вече на няколко писти в Япония и в Европа, между другото и на Нюрбургринг. През 2016 година обаче не се очаква участие в състезания, тъй като Honda и Acura ще участват в тестови обиколки едва в средата на годината с GT3.
За 2017 вече е ясно, че Acura ще участва с NSX GT3 на IMSA's WeatherTech SportsCar, което значи до този момент състезателният автомобил трябва да бъде напълно готов. Това включва също и хомологация на състезателен автомобил.
Екипът на Honda/Acura планира да зарадва заинтересованите клиенти още през тази година, като обяви пълните технически данни и цените.