През тази седмица Агенцията за опазване на околната среда на САЩ разкри , че към заподозрените двигатели с фалшиви показатели трябва да бъде добавен и моторът V6 3,0 TDI
Шест седмици от началото на скандала около фалшивите показатели на емисиите на NOx в някои TDI двигатели на Volkswagen, производителят призна "нередности при определянето на нивата на CO2 при хомологацията на автомобили".
Признанието вероятно ще утежни положението на Volkswagen Group. Компанията в рамките на вътрешното разследване след избухването на „Дизелгейт” наистина призна, че са били сведени до минимум нивата на някои емисии на CO2 в автомобилите им. В изявление, публикувано на 3 ноември, производителят обяви, че 800 000 автомобила могат да бъдат засегнати от проблема, без да се посочва конкретно моделите. Концернът смята, че потенциалната цена на тази нова сервизна кампания ще струва 2 млрд. евро.
"Установено е, че нивата на CO2 и показателите за разход на гориво в някои модели са били подценени по време на хомологацията на CO2, до този момент само това признава Volkswagen. Повечето от въпросните автомобили са оборудвани с дизелови двигатели ".
"От самото начало направих всичко необходимо за цялостно и безмилостно изясняване на събитията, каза новият главен изпълнителен Матиас Мюлер,. Няма да спестя нищо и никого. Това е болезнен процес, но това е единственият избор. За нас, единственото нещо, което има значение, е истината. Това е основата на фундаменталната промяна, от която Volkswagen се нуждае".
Към такава прозрачност призовават концерна, след като през тази седмица Агенцията за опазване на околната среда на САЩ разкри , че към заподозрените двигатели с фалшиви показатели трябва да бъде добавен и моторът V6 3,0 TDI (особено с появата на марката Porsche, която все още не беше попаднала в този скандал). Този път Volkswagen категорично отрича да има манипулация.