Като много други необвързани с определена марка тунинг майстори известните в Съединените Щати автоманиаци Рик Лиос и Джо Яконо се бяха затворили в своето тунинг ателие Autocraft of Torrance, работейки върху собствената си идея за MINI Cooper S. В основата на проекта е стоял въпросът с каква мощност може да се справи автомобил с подобни размери.
Ненатрапчиви аеродинамични промени
При оптимизирането на аеродинамиката екипът на Autocraft of Torrance е останал верен на убежденията си – чисти и минимално подчертани контури. Airborne MINI Cooper носи матови 17-цолови черни колела с червен обръч. В предната част на автомобила дизайнерът Яконо е монтирал спортна престилка с широк отвор за отвеждане на охлаждащия въздух, фарове за мъгла и задължителните в Америка странични светлоотразители. Под вратите се спускат релефни прагове с тесни процепи пред задните колела за охлаждане на спирачните дискове. Подходяща изглежда и сдържаната задна престилка, в която се помества двойният накрайник на изпускателната система.
300 конски сили за Airborne
Промените в автомобила обаче, които най-много привличат вниманието ни, са свързани, разбира се, със самия двигател. Освен традиционните мерки като модифициране на цилиндрите, усъвършенстване работата на клапаните и монтирането на по-радикален разпределителен вал, при преустройването на агрегата са били използвани и модерни методи. 1,6-литровият агрегат е бил снабден например с по-голям турбокомпресор и междинен охладител на сгъстения въздух, с което е свързано и препрограмирането на блока за управление. Всичко това води до максимална мощност от 300 к. с., които отговарят за 1000 килограма собствено тегло. MINI е снабден и с модифицирана двупоточна изпускателна система, която не остава незабелязана още преди потеглянето на автомобила.
Очевидно всеки европеец, който се докопа до един от стоте планирани екземпляра на Airbourne MINI Cooper, може да счита себе си за невероятен късметлия.