Използва се в модела на дъщерната марка RG (Roland Gumpert) - спортния автомобил Nathalie
Китайската компания Aiways положи основата на компактна инсталация за водородна горивна клетка (FC) с метанолна реформа в Гаопинг, провинция Шанси. Такива устройства могат да доставят електричество на буферна батерия, а след това и на електрически двигатели. Подобна схема е екзотична алтернатива на прости електромобили и дори водородни автомобили с горивни клетки. Използва се в модела на дъщерната марка RG (Roland Gumpert) - спортния автомобил Nathalie. Серийното му производство трябва да стартира през 2021 г. в два завода: в Шангжао (където се намира централата на Aiways) и в Инголщат (където е базирана дъщерната компания Gumpert Aiways Automobile).
Спортният автомобил RG Nathalie или Gumpert Nathalie има четири електрически мотора, вградени в главините. Резултатът е 4 × 100 кВт или 544 к.с., ускоряването от нула до сто отнема 2,5 сек, максималната скорост е 300 км / ч.
Горивната инсталация Aiways Metanol е разположена в парк Мишан на Гаоринг зона за икономическо и технологично развитие. Предприятието ще заема площ от 40,5 хектара и ще произвежда 80 000 метанолни системи годишно. Инвестицията в проекта възлиза на два милиарда юана (288 млн. долара).
Nathalie има тягова батерия (според някои източници 60 кВтч), както и резервоар за алкохол (използва се 60%метанол) с обем 65 литра. Той захранва горивна клетка с метанолен реформатор. Устройството осигурява мощност от 15 кВт и зарежда батерията по време на движение . При консумация на около девет литра алкохол на сто, тази добавка дава на автомобила 600 км пробег (при нормални условия), в допълнение към приблизително 300 км, които могат да бъдат изминати без метанол. А когато шофирате в икономичен режим, сумарният пробег при комбинация от резервоар и заредена батерия надвишава 1000 км. За постоянна скорост от 120 км/ч производителят претендира за 820 км. Отнема три минути, за да напълните резервоара с алкохол. И изгорелите газове тук са водна пара и въглероден диоксид.
Рожбата на Роланд Гумперт - Nathalie беше представена като работещ прототип през 2018 г., спортният Nathalie бе показан година по-късно , и едва през март 2020 г., бе показана пътната версия , първото издание се продава за 407 000 евро.
Предимството на метанола пред водорода е лесното му съхранение. Вярно, метанолът е отровен. Известно е, че основната марка Aiways разполага с моделна гама, състояща се от класически електрически превозни средства (това са кросоувърите U5 и U6 Ion, кросоувърът U7 Ion е в процес на разработване ). Ако обаче електроснабдителна система като Nathalie стане широко разпространена, може да видим подобно допълнение в автомобилите на Aiways. Интересът на компанията към тази посока се доказва от факта, че миналата година Aiways инвестира в Blue World Technologies, със седалище в Олборг (Дания), която се занимава с разработването на горивни клетки върху метанол.