Днес 90% от акциите на компанията Ferrari SpA са собственост на Fiat Chrysler Automobiles NV
Първоначалната продажба на акциите на Ferrari на борсата в Ню Йорк е насрочена за 13 октомври 2015. Известно е, че днес 90% от акциите на компанията Ferrari SpA са собственост на Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA получава този дял след реорганизацията на Fiat), и 10% на сина на основателя на компанията Енцо Ферари – Пиеро. Както вече бе споменато, Серджо Маркионе, изпълнителен директор на FCA, възнамерява да продаде на фондовата борса 10% от акциите на компанията от Маранело.
През 1969 г. Енцо Ферари продаде половината от своята компания на Fiat. До 1988 г. Fiat Group вече притежава 90% от акциите. (Снимката показва музея Ferrari, наскоро създаден в къщата на Енцо в Модена, в допълнение към основния музей на компанията в Маранело).
Пиеро Ферари (на снимката) ще запази 10% от акциите, а останалия дял от 80% дял на Ferrari ще бъде разпределен на инвеститорите и акционерите на FCA (каквито например са инвестиционните дружества EXOR и Vanguard, Централната банка на Норвегия).
Любопитното е, колко струва Ferrari според самия Серджо Маркиене. Той очаква от борсата известната италианска фирма да получи над 10 милиарда евро, и след като FCA притежава една десета, надява се да спечели един милиард. В същото време пазарната капитализация на цялата корпорация FCA сега е равна на 16,6 милиарда евро (делът му нарасна през годината с една трета). Трябва да подчертаем само, че този 1 милиард FCA ще вложи за изпълнението на плана за увеличаване на общия обем на продажбите до 7 млн. автомобила до 2018.
Компанията Ferrari ще бъде представена на борсата в Ню Йорк от холандския холдинг и данъчен резидент от Великобритания. Тази техника е необходима, за да бъдат получени данъчните облекчения. През изминалата година тя бе извършена от компанията-майка FCA . А така нареченият оперативен център на Ferrari ще бъде в Италия и там ще бъдат плащани данъците, както и в миналото.
Междувременно експертите на инвестиционната компания Exane BNP Paribas смятат, че възможното излизане на Гърция от Еврозоната, свързано с настоящата финансова криза и надвисналия над страната фалит, може да има отрицателно въздействие основно върху пазарите в Южна Европа - Италия, Испания и Португалия. Включително и на автомобилния пазар. Значението на Гърция, що се отнася до количеството на продажбите на нови автомобили, е малко. Но делът на трите споменати страни е сериозен. За тях, напомня Exane BNP Paribas, много популярни са автомобилите на PSA и FCA. Съответно, гръцката криза ще засегне най-тежко тези две огромни компании. Като цяло, единият възможен път е частична продажба на Ferrari, но и това решение е поставено под въпрос.