Разширената версия има 32 сензора, 14 камери, 5 радара, ултразвукови сензори и лидар
Lucid Motors говори за възможността за автономно управление на електрическия автомобил Lucid Air още на етапа на предсерийните прототипи на автомобила. Но автопилотът не беше активиран веднага с пускането на пазара на модела, инженерите все още го обмислят. И сега производителят представя резултата: системата DreamDrive е проектирана да се конкурира с комплексите Tesla Full Self-Driving (FSD), Ford BlueCruise, GM Ultra Cruise.
Разширената версия на DreamDrive Pro има 32 сензора, включително 14 камери, пет радара, ултразвукови сензори и лидар (Lucid твърди, че това е първата лидарна инсталация в сериен модел в Северна Америка), плюс още четири всестранни камери.
Компанията представя DreamDrive като супер интуитивна усъвършенствана система за подпомагане на водача. DreamDrive Pro предлага 30 функции и ще бъдат добавени още. Няма коментари относно приликата на името на автопилота Lucid с мултимедийната платформа Honda Dream Drive.
Сензорите на системата са интегрирани в каросерията на електрическия автомобил, така че те са практически невидими. Всички компоненти комуникират чрез високоскоростна (Gigabit) бордова Ethernet мрежа с възли, готови за бъдещо свързване на нови компоненти, инсталирани във всеки от четирите ъгъла на каросерията. За водача работата на комплекса се отразява в цветна анимация на дисплея. Освен това, 21колонки аудио система Surreal Sound с 21 колонки се използва за създаване на предупреждения за наближаване на близки обекти.
Lucid Air предлага пет варианта с цени, вариращи от 77 400 до 169 000 долара, с изключение на федералния заем. Всички задвижвания на четирите колела, но се различават по мощност (358-828 кВт, 486-1126 к.с.) и автономен пробег с едно зареждане (653-837 км според стандарта EPA).
Подсистемата Highway Assist комбинира адаптивен круиз контрол с автоматично запазване на центъра на лентата. Auto Park напълно независимо паркира автомобила по паралелна и перпендикулярна схема. В същото време DreamDrive следи шофьора и го предупреждава, ако човек откъсна очи от пътя за дълго време или ако електрониката забележи признаци на умора. Допълнителните актуализации ще донесат автоматична смяна на лентата за автопилота Lucid, автономно шофиране без докосване на волана и гледане на пътя, дистанционно управление като самостоятелно паркиране с човек извън автомобила. Всички тези функции ще бъдат заредени в електрическия автомобил „по въздуха“ (необходимият хардуер вече е в автомобила).