Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ал-Атия спечели в Кипър за рекорден шести път

29.09.2019 16:33
Ал-Атия спечели в Кипър за рекорден шести път

Лукянюк отпадна и направи неочакван подарък на Инграм в битката за титлата

Насър Ал-Атия (VW Polo GTI R5) спечели рали „Кипър”, седми предпоследен кръг от Европейския рали шампионат. Катарецът бе с класа над съперниците си и взе десет от дванайсетте етапа, за да завърши на повече от две минути пред миналогодишния победител Симос Галатариотис (Skoda Fabia R5)*.

„Страшно съм щастлив, че спечелихме тук. Това е едно от любимите ми състезания”, коментира Ал-Атия след финала.

„Тази година е страхотна за нас. Девет старта и девет победи. Много съм доволен от представянето си. Благодаря и на отбора, и на Матю (Бомел) за това, че стартирахме в Кипър. Европейският шампионат е невероятен заради всички тези състезатели.”

Единствено Алексей Лукянюк (Citroen C3 R5) се доближаваше на моменти до темпото на катареца и вървеше уверено към втората позиция, която щеше да го върне начело в шампионата на пилотите. Технически проблем километър преди финала на десетата отсечка обаче го извади от надпреварата и отвори уникална възможност пред Крис Инграм (Skoda Fabia R5). И британецът се възползва от нея!

След като загуби наградата от 100 000 евро за три десети, спорейки с Филип Мареш в шампионата на джуниърите, Инграм бе принуден да стартира каудфъндинг кампания, за да си осигури бюджета за рали „Кипър” и финалното „Унгария”.  Британецът направи невъзможното и стигна до средиземноморския остров и въпреки че нямаше никакъв опит по тежките макадамови отсечки, удържаше четвъртото място. А когато дойде и отпадането на Лукянюк, влезе в челната тройка.

Инграм получи и втори подарък. Другият претендент за титлата Лукаш Хабай (Skoda Fabia R5) имаше проблеми с електрониката на газта, което го смъкна до петото място. Така кръг преди края на сезона пилотът на Toksport WRT изненадващо влезе в ролята на фаворит за шампионското отличие.

Мико Хирвонен (Ford Fiesta R5) се върна в рали спорта с прекрасен четвърти резултат, въпреки че се нуждаеше от известно време, за да влезе в ритъм. Финландецът имаше и проблеми със спирачките в събота, но след повредата на Хабай и отпадането на Лукянюк навакса цели две места днес.

Екатерина Стратиева (Peugeot 208 R2) също се включи в предпоследния кръг от ERC. Надпреварата в Кипър не започна добре за европейската шампионка при дамите и навигатора й Георги Аврамов, след като българският екипаж спука гума по време на квалификационния етап. В събота подготвеният от Sainteloc Racing Peugeot 208 R2 губеше мощност, когато температурите бяха високи. Въпреки трудностите обаче Стратиева финишира 24-а в генералното класиране, пета в ERC3 и първа при дамите. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.

Финалният кръг за сезона, който ще определи и новият шампион в ERC, стартира на 8 ноември в Унгария.

* След края на надпреварата Симос Галатариотис бе дисквалифициран, което прати Инграм на втора позиция в крайното класиране и го доближи още повече до титлата. Кипърецът не е закарал своя автомобил в закрития парк в Ларнака след награждаването, а се е отправил директно към сервизния парк в Никозия.

Коментари
comments powered by Disqus