Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ал-Атия загуби десет минути

10.01.2022 16:24
Ал-Атия загуби десет минути

Матиас Екстрьом спечели първата си етапна победа в Дакар

Насър Ал-Атия (Toyota) остава начело в генералното класиране на рали „Дакар“, но днес катарецът завърши на десет минути зад етапния победител Матиас Екстрьом (Audi). Спукана гума и проблем в трансмисията забавиха трикратния победител и позволиха на Себастиан Льоб (BRX Hunter) да намали изоставането си на 38 минути.

И за Себ денят не мина гладко, като той трябваше да отваря етапа, а само 28 километра след началото спука гума. Въпреки това французинът позволи единствено на двамата пилоти на Audi Матиас Екстрьом и Стефан Петерхансел да го изпреварят. За двукратния шампион в DTM това бе първа етапна победа на рали „Дакар“ и тя го изведе на единайсета позиция в генералното класиране.

Впечатляващото представяне на Audi бе допълнено от четвъртото място на Карлос Сайнц. Зад него челната петица допълни Хенк Латеган (Toyota), а третият в генералното класиране Язид Ал-Раджи остана едва десети.

При мотоциклетистите интригата отново бе далеч по-голяма отколкото при автомобилите. Излезлият начело след вчерашния етап Адриан Ван Беверен (Yamaha) загуби 10 минути по пътя към Уади Ад Дауасър, което позволи на Сам Съндърланд (GasGas) да си върне лидерската позиция. Победителят от 2017 г. взе първата си етапна победа от началото на надпреварата, финиширайки на 2:53 минути пред Пабло Кинтанийа (Husqvarna).

Матиас Валкнер (KTM) също направи отлично каране и си върна второто място в общото подреждане благодарение на третия резултат днес. И Хоан Бареда Борт (Honda) можеше да се намеси в битката за подиума, но се загуби заедно с Начо Корнехо (Honda) в края на етапа и остана десети. В генералното класиране испанецът е пети на по-малко от петнайсет минути спрямо Съндърланд.

При леките прототипи Сет Кинтеро (Red Bull OT3) е само на крачка от това да счупи рекорда за най-много етапни победи в рамките на един „Дакар“. Американецът записа осми успех от началото на надпреварата и ако не бяха техническите проблеми в първия същински ден, щеше да е пред настоящия лидер Чалеко Лопес (Can-Am), а не тринайсети.

Дмитрий Сотников (КАМАЗ) направи решителна крачка по пътя към втора поредна победа при камионите, след като изпревари в етапа Андрей Каргинов (КАМАЗ) с три минути и добави шест към аванса си в генералното класиране спрямо втория Едуард Николаев (КАМАЗ). 

Деветият етап на рали „Дакар“ е кръгов и ще върне екипажите в бивака край Уади Ад Дауасър. Релефът ще бъде коренно различен, като планинските пейзажи и каньоните ще разнообразят пясъците и дюните, които досега властваха в надпреварата. Организаторите са подготвили само 287 км по часовник, но късото трасе не трябва да бърка състезателите заради множеството проблемни участъци.

Коментари
comments powered by Disqus