Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ал-Кетби спечели невзрачното рали България

29.05.2016 19:59

Пилотът от ОАЕ нямаше конкуренция след отпадането на Стайков

Единственият чужденец, който стартира в тазгодишното издание на рали "България", напълно заслужено спечели първата си победа на асфалт. Редом до него на подиума застанаха Йордан Атанасов (Mitsubishi Lancer Evo IX) и Дилян Станков (Renault Clio). 

В събота сутрин Ал-Кетби (Skoda Fabia R5) натрупа пасив от половин минута спрямо Пламен Стайков (Mitsubishi Lancer Evo IX) при първото минаване на "Солник" и "Сини Рид". При вторите обаче Ал-Кетби вдигна темпото и бе на нивото на българина, който тази година е единственият сериозен претендент за титлата в националния шампионат.

За съжаление любопитната битка между двамата завърши 100 метра преди старта на "Аладжата". Повреда в диференциала извади Стайков от надпреварата и отреди първото място на Ал-Кетби, което той подпечата с пет етапни победи в неделя.

„Невероятно състезание, страхотно, с много емоция и трудни етапи", заяви след финала Ал-Кетби. "Преди началото се бяхме уплашили, че трасетата са много хлъзгави, че макадамовия участък е много труден и омекотихме окачването на автомобила, което позволи на Пламен Стайков да дръпне напред. Много съжалявам, че той отпадна. С него се получи страхотна битка и смятам, че е надскочил възможностите на автомобила, с който се състезава."

Вторите Йордан Атанасов и Янаки Янакиев завършиха първото си състезание с бившия Mitsubishi Lancer Evo IX на Стайков. Това е и най-доброто класиране на варненския пилот, който бе сериозно подкрепян от феновете при завръщането на рали "България" в морската ни столица. Второто му място до голяма степен стана възможно благодарение на многото отпаднали. Мартин Сурилов (Mitsubishi Lancer Evo IX) дори не завърши първия етап, а Калин Бенчев имаше купища технически проблеми с взетия под наем от Румъния Subaru Impreza. Другият претендент за първото място в група Е Константин Щерев (Mitsubishi Lancer Evo IX) също отпадна заради повреда в скоростната кутия,.

Сходна бе ситуацията при автомобилите с един двигателен мост. Станислав Владимиров (Opel Astra) скъса полуоска, а Боян Безус/Димо Бозуков (Renault Clio) получи повреда в двигателя заради проблеми със скоростната кутия. Това отвори пътя към първата позиция на Дилян Станков и той се възползва от появилата се възможност. На финала Станков дори завърши на впечатляващото трето място в генералното класиране. На цели четири минути зад него остана четвъртият Михаел Симеонов (Citroen C2).

Петият Григор Григоров спечели първото място в Hyundai Racing Trophy. Основният му съперник Васил Жеков излетя от пътя в събота, но се върна в надпреварата по системата "Рали 2" благодарение на страхотната работа на механиците на Hyundai Racing Trophy. Пълните резултати от състезанието може да видите тук.

Коментари
comments powered by Disqus