Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Alfa Romeo 159 Sportwagon срещу Audi A4: Двойна комбина

06.02.2009 14:33 9
9
2571839322

Alfa Romeo 159 Sportwagon и Audi A4 Avant са насочени към специфичната прослойка на тези, които държат на стила и дизайна, но освен това имат нужда и от повече пространство. Сравнение на мощните дизелови модификации на двете елегантни комбита.

По правило покупката на автомобил е решение, което рядко се диктува единствено от рационални съображения. Разбира се, разумът най-често пледира за функционалност, комфорт и нисък разход на гориво, но сърцето трудно се задоволява само с това - изисканият стил, динамичното поведение на пътя и изобилието от мощност са все изкушения, на които е трудно да се устои. Възможно ли е обаче всички тези фактори да се съчетаят в едно? Пред нас стоят два автомобилни производителя, при които шансовете за успех в това начинание изглеждат особено големи: Alfa Romeo и Audi.

Конкуренти или съмишленици?

159 Sportwagon беше модифицирана през пролетта на тази година, получи подобрения в редица детайли, по-добро оборудване и най-важното – олекна с 44 килограма. В този сравнителен тест тя се представя във вариант Elegante и се задвижва от 2,4-литров петцилиндров турбодизел с 200 конски сили. Заедно с автоматична трансмисия, цената на такъв екземпляр възлиза на около 75 000 лева. При Audi съвсем наскоро пък имаше смяна на поколенията - A4 Avant 2.7 TDI (в нашия случай в изпълнение Ambition и с автоматична предавателна кутия) е на пазара от едва три месеца. Под предния му капак работи надлъжно разположен V6-TDI, чийто работен обем е с 0,3 литра по-голям в сравнение със 159, но въпреки това разполага с десет коня по-малко. За познавачите на природата на турбодизеловите двигатели обаче е добре известно, че при тях мощността е по-малко значима, отколкото въртящия момент, а при нашите двама опоненти той е идентичен и достига максимална стойност от 400 нютонметра – изгледите за интересно съревнование стават все по-сериозни.

Най-напред е добре да разучим подробно двете комбита отвън. Веднага се набива на очи обстоятелството, че долният ръб на багажника при Alfa е висок почти 80 сантиметра и товаренето на тежки предмети тук очевидно ще бъде предизвикателство. Минималната широчина на багажното пространство от 60 сантиметра също не е върхово постижение - очевидно Sportwagon не е най-смисленото решение, ако сте решили да пазарувате строителни материали...

Същото се отнася и за Audi, макар че при него ръбът на багажника е висок 60 см, а минималната широчина на багажника е 84 см – по-добри постижения от тези на италианката, но за нечувана практичност отново не може да се издума и дума. Няма защо да се учудваме – и двата автомобила нямат идеята да служат като товарни мулета, а са с характер на спортни седани с леко подобрена функционалност. А за такава цел е задължително кокпитът да пасва като точно премерен тренировъчен екип.

В A4 водачът и спътникът му седят на превъзходни спортни седалки, които не оставят неудовлетворени желания нито по отношение на комфорта, нито що се отнася до страничната опора и възможностите за регулиране. Изобщо ергономията при този модел на Audi е почти съвършена, а мястото в интериора не е неограничено, но все пак е достатъчно – на задните седалки двама души пътуват напълно удобно, но ако са трима положението става не особено приятно.

Независимо дали ни е приятно да го признаем или не, редица модели от компактния клас предлагат не по-различен простор в пътническите си салони. С една идея по-тясната задна част на интериора на Alfa пък добавя към тези неудобства ограничено място над главите и необходимост от доста силно сгъване на колената. Отпред 159 също е малко по-тясна в сравнение с противника си от Audi, позицията на седене е излишно висока. За сметка на това италианците са се представили изненадващо добре в подбора на материалите и общото впечатление за изработката. Освен това версията Elegante на 159 радва с богато оборудване, включващо серийно детайли като аудиосистема с извод за външна памет и MP3-плейъри, както и навигационна система, въпреки че специално управлението на последната би могло да бъде и по-опростено.

Всичко има цена

При Audi в листата с допълнителна екипировка се откроява внушителна армада от електронни помощници, но и инвестицията при модела от Инголщат изглежда подобаващо солена – за навигационна система с DVD и цветен екран ще се наложи да доплатите над 5000 лева, темпоматът с възможност за контролиране на дистанцията ACC струва около 2800 лева, а активната ходова част с адаптивни амортисьори и различни настройки на кормилната уредба струва малко над 1600 лева.

Какво печели на практика водача от всички тези високотехнологични „екстри”? Отлично функциониращата система ACC прави дългите преходи по-малко изморителни, а в режим Comfort активното окачване осигурява плавно преодоляване на неравности без да допуска каквито и да е пропуски в перфектното пътно поведение. Модусът Dynamic превръща Audi в още по-добре трениран атлет, но препятствия като напречни фуги например започват да водят до силни и неприятни сътресения.

Купувачите на Alfa нямат възможността да поръчат подобни иновации за своя автомобил. Дали обаче имат нужда от тях? Отчасти вероятно да, най-вече защото 159 Sportwagon вози доста твърдо и мнозина биха си пожелали по-фин комфорт. За сметка на това фантастичната прецизност, с която се управлява италианското комби, продължава да бъде забележителна за сегмента. 159 за пореден път очарова при всички изпитания за поведение на пътя, но спирачната му система не е на висотата на Audi – спирачният път от над 150 метра при μ-split категорично не изглежда добре за съвременен автомобил от среден клас.

Средният разход на Alfa в теста отчете 10,8 л/100 км – доста висока стойност на фона на минималната консумация от едва 6,1 литра при икономичен режим на шофиране. A4 2.7 TDI отчита близък минимум от 5,9 л/100 км, но средният разход е 9,2 л/100 км и съответно осезаемо по-нисък от този на противника му.

Заслугата в определена степен вероятно се пада на трансмисията Multitronic с осем фиксирани предавки, чиято прецизна настройка много рядко налага прибягването до планките на волана за ръчно превключване. При Alfa ръчният режим е за предпочитане ако искате да карате с по-спортен маниер, тъй като шестстепенният автоматик превключва доста лениво и понякога нарушава акустичния комфорт.

При крайната равносметка става ясно, че може би най-ценното качество на Alfa си остава великолепният й дизайн. Независимо от това и останалите си ценни качества обаче, италианското комби не успява да победи срещу майсторски балансирания характер на Audi. Пък и с ръка на сърцето трябва да признаем, моделът от Инголщат също има крайно привлекателна външност...

Текст: Кристиан Бангеман
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. Audi A4 Avant - 511 точки

1. Audi A4 Avant - 511 точки

А4 печели този тест безапелационно – при него спортните заложби са талантливо съчетани с приятен комфорт, като всичко това в немалка степен се дължи на скъпите, но ефективни опционални електронни системи. По-високата в сравнение със 159 продажна цена се компенсира с по-нисък разход на гориво и по-ниските разходи за поддръжка.

2. Alfa Romeo 159 Sportwagon - 434 точки

2. Alfa Romeo 159 Sportwagon - 434 точки

Комбитата на Alfa винаги са били повече красиви, отколкото практични и при Sportwagon нещата не изглеждат много по-различно. Управляемостта и динамичното поведение са достойни за пример, но недостатъчният комфорт е минус, който не остава скрит. Несполучливата автоматична трансмисия в голяма степен разваля впечатлението от иначе чудесния двигател.


Технически данни

1. Audi A4 Avant - 511 точки 2. Alfa Romeo 159 Sportwagon - 434 точки
Работен обем --- ---
Мощност 190 к. с. при 3500 об./мин 200 к. с. при 4000 об./мин
Максимален
въртящ момент
--- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
8,2 сек 9,1 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
38 м 40 м
Максимална скорост 220 км/ч 225 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
9,2 л 10,8 л
Базова цена 76 982 лева 77 887 лева
Коментари

Анонимен
poglednete cenite novi ina staro togava ste vi stane jasno ne koe e po dobro a izobsto ima li baza za sravnenie

cokivsi4
vsi4ko e spored zavisi !!!

ivan
alfata e klasika pred audito.audito ujasno mnogo defekyira.estestveni 4e kolata da varvi trqbva da gori a alfata mnogo varvi,ama naistina mnogo

SpeedyMan
Хахаа аудито имало кашкавалена предница :D То на пасата е същата, ама пасата бил по-здрав.. според БГ разбирачите. И как става това? Колкото до Алфата, наистина великолепна, но е далеч от Ауди.

киро
Прочетете 1-во, какви са резултатите от 100 000 километра тест. Запознайте се с организацията наречена Декра. Може тогава да ви просветне. Българите вярват, че разбират много от 4 неща, футбол, политика, журналистика и автомобили. Напрактика е точно обратното. Европейците не ни дават еврофондовете, те са виновни. Германците манипулират резултатите... Колкото до факти, изопщо не ви касаят.

lubo
все пак всеки тест тук се пи6е от германци и никога каквото и да стане няма да признаят 4е алфа е по добра в каквото и да било.. ако списанието и саита са италиански друга песен ще се пее.. секи гледа да си продаде боклуците :)

ЖИК ТАК
абе Бацета .. това ауди ако мине през 1 дупка ще му остане кашкавалената предница вътре ... май в теста са забравили за алуминиевите носачи а ?

deso
алфата е много яка !!!

Вини
Дизелово комби с 200 коня и ускорение от място до 100 км/ч за 6.3 секунди?!?! Да няма някаква грешка? Това и хечбек с 240 коня го прави по-бавно (6.5 секунди при Opel Astra OPC)

comments powered by Disqus