Трите автомобила получават максимален петзвезден рейтинг за безопасност
Независимият комитет Euro NCAP, който организира краш тестове на превозни средства, проведе тестове на три нови модела, представени на световния пазар: седана Alfa Romeo Giulia, кросоувърите Seat Ateca и Volkswagen Tiguan от второ поколение. Според резултатите от изпитанията всички автомобили получават максимален петзвезден рейтинг за безопасност.
Променената методика за тестване влезе в сила през януари 2016. В допълнение към стандартните удари върху деформируеми бариери се включва тестване на система за предотвратяване на сблъсък с пешеходец. Автомобилът ускорява до 40 км/час, след което той трябва да открие на пътното платно пешеходец манекен и да намали скоростта до минимум пред него или да спре.
От миналата година Euro NCAP провежда тестове по разширени правила. В допълнение към челен удар в деформируема преграда при 64 км/час се провежда и удар по американската методика NHTSA: сблъсък с недеформируема преграда по цялата широчина на предната част на автомобила при скорост от 56 км в час. Променени са и условията за тестовете за страничен удар: въздействието на удара сега се осъществява от по-голям и тежък предмет, а ударът в стълб се извършва при по-малък ъгъл.
Alfa Romeo Giulia
Експертите на Euro NCAP оценяват защитата на възрастните пътници на италианския седан с 98% пункта. Това е най-високият процент сред всички автомобили, които Euro NCAP преведе до момента от началото на 2016. При челен удар в деформируема преграда шофьорът на Giulia има малък риск от увреждане на гръдния кош. Защитата на децата в детските столчета е оценена на 81%. Най-опасното място в предната част на седана за пешеходците се оказа повърхността на капака, в близост до чистачките на предното стъкло и рамената на чистачките (нивото на защитата на пешеходците е 69%). За работата на електронните помощници, които могат да предотвратят злополука, експертите на Euro NCAP дават на Alfa Romeo Giulia 60%.
Volkswagen Tiguan
Новият Tiguan се превърна в най-безопасния автомобил сред всички кросоувъри, тествани в периода 2015-2016. Защитата на възрастните пътници експертите на Euro NCAP оценяват на 94%. За водача и пътника на предната седалка съществува риск от нараняване на гръдния кош при челен удар. За сигурността на пътниците в детски седалки Tiguan получава 84%, за защита на пешеходците - 72%, а работата на електронните асистенти е оценена на 68%.
Seat Ateca
Испанският кросоувър, построен на същата платформа MQB като Tiguan, получава подобни оценки от теста при инцидент като при Volkswagen. При челен удар пътниците имат риск от нараняване на гърдите, а при страничен - главата. За защита на възрастните пътниците Seat Ateca получава 93%. Безопасност на децата е оценена на 84%, а пешеходците - на 71%. Активните системи за безопасност според експертите на EuroNCAP работят при 60%.