След серия шпионски снимки и множество разпри с бивши и настоящи служители в завода в Милано относно името на автомобила, Alfa Romeo най-накрая публикува първите официални снимки на новия компактен хечбек Giulietta, който ще смени модела 147.
Новото попълнение на така важният в Европа сегмент С бе старателно крито от погледа на медиите. Окончателно отпадна вариантът колата да се нарича Milano и ето че Fiat се спря на далеч по-приемливото - Giulietta.
Първоначално планираната премиера за изложението във Франкфурт бе пренасочена за пролетта на 2010 г. в Женева, когато в Швейцария автомобилът ще бъде представен в целия си блясък.
Бъдещият модел ще се предлага само като петврата версия и ще бъде базиран на новата платформа C-Evo на Fiat Group, която ще се използва и за моделите на Chrysler и Dodge.
С размери от 4350 мм дължина, 1460 мм височина и 1800 мм широчина Alfa Romeo Giulietta ще бъде по-голям от настоящия модел 147.
Автомобилът ще се предлага с два бензинови и два дизелови варианта на двигателя, всичките снабдени с турбокомпресор: 1,4-литровите бензинови TB и TB Multiair ще бъдат с мощност съответно от 120 и 170 к.с., докато дизеловите JTDM с работен обем 1,6 и 2,0 ще са с мощности съответно 105 и 170 конски сили. По-късно се очаква и появата на Quadrifoglio Verde модификацията с 235 к. с.