Електрическото купе трябва оглави потенциалната гама от три сросоувъра, супермини и Spider
Alfa Romeo планира възраждане на GTV като електрическо флагманско купе с четири врати по обширен план за съживяване, който ще включва значителна реконструкция на моделната си гама.
Разглеждан като технологичен флагман за бъдещата гама на Alfa Romeo, модерният GTV е един от редицата предложени нови модели, които се разглеждат от новия изпълнителен директор на италианската марка Жан-Филип Императо , за да оглави приемането на електрификацията и други ключови технологии.
„На този етап няма съобщение, но от GTV съм много заинтересован“, каза Импарато, бившият шеф на Peugeot, който пое контрола над Alfa Romeo през януари.
Предложенията за възраждането на GTV се простират от ретро-вдъхновено купе с две врати до съвременно купе с четири врати по формата на BMW Серия 4 Gran Coupé, както с електрифициран двигател с вътрешно горене, така и с възможно чисто електрическо задвижване.
Все още няма ясна индикация за посоката, която ще поеме, но документите за планиране, на които се позовават запознати от Alfa Romeo, предполагат, че тя може да бъде насочена към Tesla Model 3 и новия електрически седан BMW i4.
Името GTV се използва от редица различни модели купета на Alfa Romeo през годините, най-скоро автомобил за две врати 2 + 2, бе продаван между 1995 и 2005 г.
Съгласно по-ранна стратегия името на GTV беше планирано да бъде възродено за версия с две врати на седана Giulia. Въпреки че е разработен до зрялост на серийно производство, пускането му бе отменено по-рано тази година.
Императо има някаква форма за използване на ретро дизайни за насърчаване на електрическите технологии. По време на престоя си в Peugeot той одобри много възхищаваната концепция e-Legend, електрическо купе с мускулест автомобил, вдъхновено от купето 504. Въпреки че Peugeot отхвърли серийната версия, тъй като тя няма да бъде търговски жизнеспособна, по-евтината позиция на Alfa Romeo може потенциално да оправдае първокласно електрическо купе.
Основен ремонт на гамата на Alfa Romeo
Alfa Romeo е една от 14 марки, контролирани от Stellantis, който беше официално създаден през януари от сливането между Fiat Chrysler Automobiles (FCA) и PSA Group.
В рамките на Alfa Romeo Императо подготвя основно обновяване на гамата си до средата на десетилетието, като бъдещите модели ще бъдат базирани на изцяло нови платформи и електрифицирани задвижвания от Stellantis. Реконструкцията е насочена към постигане на по-големи икономии от мащаба и рентабилността.
Имрерато, който създаде 49-силен екип от мениджъри, които да ръководят стратегията за възраждане на Alfa Romeo, заяви, че вярва, че „има потенциала да бъде глобалната премиум марка на Stellantis“.
Тъй като продажбите на Alfa Romeo намаляват драстично и съществуващите два модела, Giulia и Stelvio SUV, вече във втората половина от планираните седемгодишни цикли, Императо се стреми към новоразработена гама от хибридни и изцяло електрически модели за стимулиране на растежа. Този състав ще включва наследници както на Giulia, така и на Stelvio.
Плановете на Императо са подкрепени от шефа на Stellantis Карлос Таварес, който обеща да инвестира в Alfa Romeo през следващото десетилетие. „Ще се премине към електрификация - каза Таварес, - но по динамичен начин. Императо е италиански гражданин и управлява марката със страст и визия за това, което трябва да се направи. "
До 2025 г. само един модел на Alfa Romeo, предстоящият компактен SUV Tonale, ще използва разработена от FCA платформа. Останалата част ще бъде базирана на една от трите платформи за леки автомобили, първоначално разработени от PSA Group и предоставени на Alfa Romeo от Stellantis, като ще дадат на италианската марка достъп до чисто електрически задвижвания във всички планирани бъдещи модели с изключение на един.
Разработката на новата гама на Alfa Romeo се ускорява в процес, подобен на този, предприет от Opel и Vauxhall, след като бяха закупени от GM от PSA.
Alfa Romeo вече надгражда съществуващите си дизайнерски дейности в опит да придаде на бъдещите модели характерния италиански стилистичен усет и динамика на движение, които според Императо считат за основни в идентичността на марката.
Императо привлече Алехандро Мезонеро-Романос начело на дизайна на Alfa Romeo. Бившият шеф на дизайна в Dacia, 52-годишният испанец е най-известен с работата си в Seat, където беше отговорен за най-новите Leon и кросоувърите Arona, Ateca и Tarraco.
Alfa Romeo ще продължи да работи в тясно партньорство с Maserati под концерна Stellantis. Двете италиански премиум марки ще обединят повече области от своите инженерингови и развойни дейности, както и продажбите и операциите по обслужване в ходове, насочени към подобряване на тяхното представяне на ключовите пазари, включително САЩ и Китай.
Пристигането на Императо в Alfa Romeo дойде твърде късно, за да повлияе значително на следващия модел - Tonale, който е замислен и до голяма степен разработен при редица предшественици. Той обаче предприема мерки, за да гарантира, че Audi Q2 и BMW X1 са неговети конкуренти.
Както бе съобщено по-рано, Tonale е отложен до 2022 г., тъй като инженерите работят за подобряване на ефективността на хибридната версия на новия SUV, която е базирана на разработената от FCA платформа Small-Wide.
Tonale косвено ще замени Giulietta, която спря производството миналата година след продължителност от десетилетие.
Базовият кросоувър Brennero трябва да се появи през 2023
Първият модел на Alfa Romeo, който наистина ще се възползва от ръководството на Императо и Stellantis, ще бъде предстоящият трети SUV на компанията, известен като Brennero. Предвижда се да бъде произвеждан заедно с наследниците на Fiat 500X и Jeep Renegade в Полша от началото на 2023 г., той ще формира бъдещата начална точка към гамата на Alfa Romeo.
Той ще се основава на разработената от PSA платформа CMP, сега известна като STLA Small, която е в основата на широка гама от модели, включително Citroën C4, Peugeot 2008 и Vauxhall Mokka.
STLA Small може да побере множество задвижващи агрегати, а Brennero ще се предлага както в двигатели с вътрешно горене , така и в чисто електрически форми. Очаква се да стане първият електрически модел на Alfa Romeo, предвижда се да работи с електрически мотор с мощност 134 к.с., задвижващ предните колела в комбинация с 45кВтч (нетна) батерия, която трябва да осигури заявения пробег от около 320 км.
Ключът към плановете, изложени от Импарато след пристигането му в Alfa Romeo, е приемането на голямата платформа STLA. Първоначално разработена от друга марка Stellantis - Peugeot, тя щебъде използане за всички бъдещи модели Alfa Romeo с двигател с вътрешно горене като заместник на платформата Giorgio, която е в основата на днешните Giulia и Stelvio.