Открит спортен автомобил с червен цвят и две места – ето така изглежда „тестото”, от което са замесени голяма част от мечтите на ценителите на автомобилната красота. Тест на Alfa Romeo Spider – автомобил, който е доста близо до олицетворението на тази мечта.
Първото, на което трябва да обърнем внимание, е че Spider все пак е повече Lifestyle-кабрио, отколкото чистокръвен спортист. Автомобилът предлага всичко, което модерният човек би могъл да си пожелае, включително навигационна система, седалки с отопление и електрически реглаж и какво ли още не. Всъщност споменатата навигационна система със своята остаряла технология е един от малкото по-съществени недостатъци на интериора на Spider, наред може би с претрупаните с функции лостчета зад волана.
Истински Alfa-двигател
Допълнителните уреди в горния край на централната конзола са леко обърнати към водача и създават носталгично чувство. Модерният четирицилиндров двигател на базовата версия на този модел на Alfa достига до границата от 7000 завъртания на коляновия вал в минута с невероятна мекост и плавност и практически пълна липса на вибрации. Независимо от това, човек може да кара из града преспокойно на четвърта предавка със скорост от 30 км/ч, без маниерите на работа да загубят дори прашинка от своя финес.
Звукът на 2,2-литровата машина е най-впечатляващ в диапазона между 3000 и 4000 об./мин и определено успява да ни накара да съжаляваме за наличието на законови ограничения за нивата на шума от автомобилните двигатели. Иначе динамичните показатели на автомобила са добри, макар и да не блестят с незапомнени постижения.
Среден разход от 13,9 литра на 100 километраЕстествено, удоволствието от шофирането се увеличава многократно, веднага щом мекият покрив се скрие зад гърбовете на пилота и копилота. С увеличаване на скоростта, „ураганът” зад предното стъкло на автомобила става все по-силен и напомня, че в Spider въпреки всичко се крият и гени от по-старите роудстъри на марката, но трябва да се признае, че вихърът в купето е силен, но не и неприемлив.
Що се отнася до комфорта на возене, притежателите на тази Alfa трябва да проявят известно разбиране към своя автомобил, макар че в миналото предшествениците на модела всъщност возеха в пъти по-твърдо, и от тази гледна точка, а и в сравнение с голяма част от конкуренцията, Spider е един почти комфортен автомобил. Обширното вътрешно пространство също е истинска благодат на по-дълги разстояния. Неприятното е, че италианците са се оказали доста щедри и по отношение на разхода на гориво – средна консумация в тест от 13,9 литра на 100 километра напълно категорично е ужасно много за двигател от такъв калибър – подобна стойност беше отчетена от ицмервателната апаратура на auto motor und sport преди 30 на един от предците на съвременния модел... Но затова пък, сега Spider е станал несравнимо по-надежден и солиден, устойчивостта на усукване е достойна за пример за подражание, което обаче от своя страна се е отразило негативно на собственото тегло.
В едно обаче няма спор - Alfa Romeo Spider е една от сравнително достъпните възможности да осъществите олицетворението на мечтата за двуместен открит спортен автомобил със спиращ дъха дизайн и подобаващо задвижване и ходова част.
Текст: Гьотц Лайрер
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
витал
:) мога да ти пратя снимка.Колата е закупена от Милано моторс и си я карам с удоволствие . Единственият проблем е че е доста тежка в сравнение с подобни от този клас . Дърпал съм се с BMW Z4 , Audi TT , Mercedes slk 200 ...по завоите Алфата определено ги превъзхожда...но изостава на старта и на правите . В дизайна италианците са ненадминати . Съмнявам се че някога на живо си я виждал колата :) просто е от наи-редките коли тук .
Basta
Мисля че ти никога не си карал този боклук, не ти и трябва! Така както гледам снимките, журналиста наистина е карал въпросното подобие на кола, нямаме основание да не му вярваме! Какви са тези допотопни разходи на бензин 13,9 от 2,2 литров мотор с около 170 к.с. това нещо наистина е архаично като техника и не екологично чисто.
витал
мисля че господина написал статията никога не е карал тази кола.