Новият вариант е единственият с двойно предаване в гамата на модела.
С Tonale марката Alfa Romeo навлезе в сегмента на компактните SUV в началото на 2022 г. Сега италианците лансират plug-in хибридна версия с 280 к.с.
При пазарния дебют на Tonale дилърите предлагаха две хибридни версии (130 и 160 к.с.). В нормален режим и двете се задвижват от 1,5-литров бензинов мотор с турбокомпресор с променлива геометрия. Освен това те могат да изпълняват бавни маневри, като подреждане и паркиране, с чисто електрическа тяга. 48-волтова система осигурява за тази цел допълнителни 15 киловата, а зареждането става чрез рекуперация.
През ноември 2022 г. Alfa Romeo ще добави към портфолиото от двигатели за Tonale и plug-in хибридно задвижване. То съчетава 1,3-литров четирицилиндров бензинов турбодвигател със 180 к.с. и 270 Нм въртящ момент с развиващ 90 кВт и 250 Нм електрически мотор на задния мост. Предавките се превключват от шестстепенен автоматик. В градски трафик благодарение на батерията от 15,5 кВтч би трябвало да са възможни до 80 километра чисто електрически пробег, в комбиниран режим най-малко 69. С бордовото зарядно устройство от 7,4 кВт времето за зареждане е по-малко от 2,5 часа. Може да се зарежда с максимум 22 кВт. В чисто електрически режим максималната скорост на Tonale Plug-in Hybrid Q4 е 135 км/ч, а абсолютният таван според производителя е 206 км/ч. Plug-in хибридният модел се предлага във версиите на оборудване Speciale и Veloce.
Без механична трансмисия
Единственото напълно конвенционално задвижване в портфолиото на Tonale е 1,6-литров турбодизел със 130 к.с. и шестстепенна трансмисия с два съединителя. Alfa Romeo обаче не предоставя механична предавателна кутия за нито един вариант: моделите с мек хибрид работят със седемстепенна трансмисия с два съединителя, Tonale с plug-in хибридно задвижване – с шестстепенен автоматик с хидравличен преобразувател. С изключение на plug-in хибрида, който е със задвижване на четирите колела, всички версии изпращат мощността само към предния мост.
Текст: Патрик Ланг
Снимки: Alfa Romeo, Патрик Ланг