Икономическият вестник Milano Finanza оповести, че Франция и Италия обмислят евентуално обединение между автомобилните производители Fiat и PSA/Peugeot Citroen.
Тази информация идва само няколко дни, след като шефът на италианската компания Серджо Маркионе коментира, че Fiat се нуждае от стратегически партньор, за да се справи с икономическата криза.
Според вестника италианският министър-председател Силвио Берлускони и френският президент Никола Саркози вече са обсъдили възможностите за подобен съюз.
На 17 декември e предвидена визита на вицепрезидента на Fiat Джон Елкан в “Палацо Киджи” - седалището на Съвета на министрите.
Според анализаторите на Unicredit, имайки предвид сегашното състояние на пазара, френското и италианското правителство трябва да намерят начин да избегнат съкращенията в момент, в който се увеличават прогресивно сумите, плащани на безработните.
Възможният сценарий включва стратегически съюз между двете автомобилни компании, при който може да има и размяна на акции.
Експертите на Mediobanca смятат, че евентуалното сливане между Fiat и друг автомобилен производител ще има съвсем ограничено влияние върху цената на акциите на торинския автомобилен производител. Те са убедени в способността на компанията, ръководена от Серджо Маркионе, да намери изход от кризисната ситуация, но са на мнение, че това няма да окаже влияние върху акциите.
Основният мотив за подобно скептично мнение се крие във факта, че инвеститорите предпочитат да се насочат към други сектори, а не към несигурния и слаб автомобилен сектор.
За Fiat сливането с друга автомобилна компания „не е задължение, а улеснение”, коментира немският консултант Роланд Бергер. „Фактът, че Маркионе беше първият, който изказа мнение за консолидиране на пазара, означава, че Fiat е готов да играе значителна роля при евентуални обединения”, допълва той.
”Стратегията му за сътрудничество доведе до съкращаване на разходите. Fiat няма дългове, има добър финансов резултат и е много напред от техническа гледна точка. Европейските конкуренти в момента не са толкова силни, в това число BMW и Daimler, и са принудени да поемат по пътя на обединението”.
”Toва е вторият етап, който ще донесе на Fiat максимална сигурност”, смята кметът на Торино Серджо Киампарино.
„Когато Маркионе дойде във Fiat, неговата първа цел бе спасяването, тогава не можеше да се мисли за съюз, но днес Fiat е много по-силна компания и е логично да се огледа наоколо за партньори”.