Испанецът получава над 1/3 от общата сума на пилотските възнаграждения в спорта.
Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо е най-добре платеният пилот във Формула 1, съобщава испанският вестник El Mundo, като цитира данните на Business Book GP.
Годишната заплата на испанеца във Ferrari е 30 милиона евро, като в нея не влизат възнагражденията му от лични спонсорски договори. Тя остава по-малка от тази на миналогодишния лидер в подреждането Кими Райконен, който получаваше по 35 млн. евро от Скудерията.
Общите разходи за пилотските заплати в световния шампионат се равняват на 114, 85 млн. евро, спрямо 105.66 млн. за миналия сезон. Това прави средно по 4.8 млн. евро на пилот, но само лидерът Алонсо получава над 1/3 от цялата сума.
Най-изненадващи остават разликите в приходите между първия и втория в класацията, както и между лидера и неговия съотборник. Алонсо е абсолютен първенец и заработва близо два пъти повече от носителя на титлата за 2008 г. Люис Хамилтън. Пилотът на McLaren взима по 16 млн. евро за сезон, колкото се предполага, че беше неустойката на Райконен по прекратения му договор от Ferrari.
Италианците класират и втория си представител на „подиума“. Фелипе Маса е третият най-добре платен състезател на стартовата решетка с 14 млн. евро.
Световният шампион Дженсън Бътън, който през миналата година се съгласи на скромните 3.9 млн. евро, за да подпомогне оцеляването на Brawn GP, сега вече е възнаграден по-добре от McLaren с 9 млн. евро.
Макар че остава далеч зад своя съотборник, англичанинът изпреварва най-успешният пилот в историята на Формула 1 Михаел Шумахер. Германецът получава 8 млн. евро от Mercedes за първия сезон от завръщането си в спорта, колкото взима и съотборникът му Нико Розберг.
След тях се нареждат Роберт Кубица от Renault (7.5 млн. евро) и ветеранът на Williams Рубенс Барикело (5.5. млн. евро), които изненадващо изпреварват тандема на лидера при конструкторите Red Bull.
Според данните на изданието водачът при пилотите Марк Уебър получава само 4.2 млн. евро годишно, а Себастиан Фетел се задоволява дори с два пъти по-малко – 2 млн. евро. Германецът е оценен на по-слабо от дуото на Lotus Ярно Трули и Хейки Ковалайнен, чието възнаграждение се равнява на 3 млн. евро.
Пилотът на Virgin Тимо Глок едва се задържа на границата от 1 млн. евро, следван от Нико Хюлкенберг (Williams) със 700 000 евро. Съотборниците в Sauber Камуи Кобаяши и Педро де ла Роса си разделят по равно милион евро, докато Виталий Петров, Хайме Алгерсуари и Себастиен Буеми заработват по 400 000 евро.
Пилотите на Force India Адриан Сутил и Витантонио Лиуци получават символичните за Формула 1 200 000 евро, колкото взима и Лукас ди Граси от Virgin.
Бруно Сена е най-слабо платеният състезател на стартовата решетка със 150 000 евро възнаграждение. Бразилецът все пак е малко по-добре от своите съотборници Карун Чандок и Сакон Ямамото, чиито спонсори ги държат във Формула 1 и плащат местата им в кокпита на HRT.