Световният шампион Фернандо Алонсо е на мнение, че Ferrari има най-големи шансове за победа в Малайзия. Скудерията стартира сезона в Мелбърн по безкомпромисен начин, след като Кими Райконен регистрира полпозишън на квалификациите, записа най-бърза обиколка и спечели Гран при на Австралия благодарение на отличните показатели на F2007.
Алонсо, който завърши втори на “Албърт парк”, признава, че екипът на McLaren е постигнал сериозен напредък на тестовете на “Сепанг” през изминалата седмица, но потенциалът на MP4-22 не е достатъчен, за да надделее над F2007 в борбата за първото място.
“Отборът на Ferrari разполага с най-бързите автомобили в началото на сезона и това не е изненада за никого. Те са фаворити за старта в Малайзия и на всяка цена ще се борят за победата”, коментира Алонсо преди началото на Гран при на Малайзия.
“Нашата задача е да скъсим в максимална степен дистанцията между двата екипа. Нямам представа каква ще бъде тя по време на предстоящия старт. В Австралия разликата бе приблизително 7-8 десети на обиколка. По време на тестовете в Малайзия работихме сериозно върху развитието на автомобила, което трябва да окаже влияние върху представянето на отбора, но със сигурност и останалите тимове не са си губили времето.”
“Надявам се разликата между нас и Ferrari да бъде по-малка, но съм убеден, че няма да станем свидетели на изненадващи резултати. Картината на пистата в Малайзия ще бъде аналогична на тази в Малайзия. Екипът на Ferrari отново ще бъде с една крачка напред”
Въпреки че Фернандо Алонсо е сигурен в превъзходството на Скудерията, втората последователна победа не изглежда толкова лесно постижима цел. Двигателят на Райконен прегря на финалните обиколки в Мелбърн, което означава, че при евентуални проблеми по време на свободните тренировки и квалификацията смяната на агрегата може да бъде неизбежна, каквото ще бъде и наказанието с десет места назад на стартовата решетка.
Интересно е да се проследи и промяната в поведението на F2007 след необходимите корекции по така наречения “подвижен” под на болида, провокирани от новите правила на теста за “огъване”.
“Ще почакаме и ще видим. Регулациите са еднакви за всички отбори. Ако компонентите на подвижния под наистина бъдат коригирани, това може само да ни бъде от полза”, категоричен е световният шампион. “Вероятно тази технология гарантира известни предимства, но не мисля, че новите правила ще провокират коренна промяна в челото. Не знам дали това ще се отрази върху представянето на болидите на Ferrari, но дори и да има ефект, то той няма да бъде достатъчно мащабен, че да ни гарантира победата.”