Фернандо Алонсо и Renault са все по-близо до споразумението.
Във вторник Фернандо Алонсо трябваше да даде своя отговор на Фалвио Бриаторе за евентуален трансфер в Renault. 26-годишният испанец не прие офертата, тъй като едно от изричните условия на ексцентричният италианец бе за минимум двугодишен договор.
Според Marca обаче е въпрос на „няколко дни“ двете страни да постигнат споразумение, тъй като преговорите протичат повече от успешно. Една от причините за доближаване на позициите е условието, че ако през 2008 година Renault отново не е сред водещите отбори, Алонсо има право да премине в друг тим (по всяка вероятност Ferrari или BMW Sauber) за следващия сезон.
Междувременно английският Guardian прогнозира, че евентуалният съотборник на двукратния световен шампион в Renault ще бъде Нелсиньо Пикет младши, тъй като Хейки Ковалайнен „е един от най-вероятните заместници на Алонсо в McLaren“. Отново в същото издание се казва, че 34-годишният италианец Джанкарло Фисикела е получил недвусмислен знак „че няма място в отбора през следващия сезон“.
Основна тема в медиите вчера по темата „Алонсо“ бе обединението на Movistar, BBVA и един от настоящите спонсори на McLaren Mutua Madrilena в опитите си да върнат испанеца в Renault. Сумата, която са подготвили трите компании, възлиза на 62 милиона евро. Днес се появи и информацията, че мексиканският милионер Карлос Слим, който ръководи телекомуникационната компания Telmex, също може да се включи в наддаването. Едно от условията на Слим обаче е Нелсиньо Пикет да кара с Алонсо, което изглежда напълно реално с оглед на слуховете за Ковалайнен и евентуалния му трансфер в McLaren.
Буквално с всеки изминал час новините около вече бившия световен шампион се променят, но тенденцията Renault е неизменна част от тях. И вероятно единственият останал вариант. Днес Williams обяви и двамата си пилоти за сезон 2008, което на практика сложи точка на всички спекулации относно бъдещето на Нико Розберг и евентуалния негов трансфер в McLaren. Така опциите пред Сребърните стрели, но и пред Фернандо Алонсо, станаха с една по-малко. Renault или Toyota? С изказванията си през последните няколко седмици испанецът недвусмислено посочи към кой тим няма да се присъедини. Въпрос на време е другата опция официално да бъде обявена.