Ще стъпи на пазара в началото на 2019, поръчките стартират през второто тримесечие на 2018
Производителят на премиум автомобили в лимитирани серии Alpina представи в Женева новия XD4, заедно с новия XD3. За първи път моделът от Бухлое е базиран на X4.
По отношение задвижването, XD4 естествено е заимствал задвижващия агрегат на XD3. Именно затова в SUV Coupe трилитровият редови шестцилиндров двигател е оборудван с четири турбокомпресора и генерира 388 к.с. и максимален въртящ момент от 770 Нм.
Невероятната дизелова мощност ускорява тежащия 2045 кг XD4 само за 4,6 секунди от нула до 100 км/ч и достига максимална скорост 268 км/ч, което го прави XD4 най-бързия произвеждан някога дизелов SUV в света. Смяната на скоростите се извършват както обикновено с осемстепенна спортна автоматична трансмисия и функция Switch-Tronic. Задвижващият агрегат изпраща мощността към четирите колела. Спортното окачване с електронно регулируеми амортисьори в комбинация със стандартната, активна и електронно управлявана блокировка на задния диференциал гарантира спортно управление, без да липсва максималният комфорт. Освен това на разположение са различни програми за шофиране.
XD4 с типична за Alpina визия
Типично за Alpina, джанти от лека сплав с филигранни спици запълват арките на колелата. Стандартно в Alpina XD4 джантите са 20-цолови, обути в гуми с размер 255/45 отпред и 285/40 отзад. Като опция се предлага и 22-цолови модели с предни гуми 255/35 и 295/30 задни. Спирането на XD4 се осъществява от четири буталните спирачки Brembo, които са с 395мм спирачни дискове на предната ос и 370мм на задния мост. Спирачните апарати са боядисани в синьо и отпред носят логото на Alpina. Спортно ориентираните шофьори имат възможност да оборудват своето превозно средство с опционално спирачна система с висока производителност срещу допълнително заплащане, която е за B5 bi-turbo. Тя комбинира перфорирани леки композитни спирачни дискове с размери 395 мм отпред и 398 мм отзад с висококачествени спирачни накладки.
Визуално, Alpina XD4 е с по-големи вентилационни отвори за охлаждане, както и заден спойлер и задна престилка с дифузорна вложка. Alpina е усъвършенствала интериора с кожа, лайсни на вратите и апликации в пиано лак.
Чистенето на отработените газове Alpina е възложила на резервоар за NOx и катализатор SCR. Резервоарът AdBlue събира 20 литра и е достатъчен за 10 000 километра. Стандартният разход според WLTP Alpina е определила на 9,0 литра.
Alpina XD4 ще стъпи на пазара в началото на 2019, като поръчката ще стартират през второто тримесечие на 2018. Цените все още не са обявени.