Концептуалният модел обещава чудесна динамика и експериментира с нови материали
Alpine представи в рамките на Голямата награда на Франция във Формула 1 концептуален модел A110 с електрическо задвижване. Автомобилът е останал без твърдия си покрив.
„Искам да електрифицирам Alpine, за да запазя името за вечността“, каза изпълнителният директор на Renault Group Лука де Мео малко след като оглави компанията. Сега покрай френската Гран при във Формула 1 хората от Alpine представиха студия на чисто електрически задвижван Alpine A110. Тя носи допълнителното название Eternite – което на френски значи вечност.
Технология от Mégane E-Tech
Alpine A110 E-ternité е първият електрически модел на марката за спортни автомобили. Прототипът е пълен с иновации, които не се отнасят само до задвижването. Но нека караме по ред. За електрификацията на A110 техниците бръкнаха в торбата с технически решения на Renault и взеха назаем дванадесет батерийни модула, каквито са инсталирани и в Mégane E-Tech Electric. Общият им капацитет е 60 кВтч. За оптимално разпределение на теглото четири модула бяха разположени отпред и осем отзад. Въпреки тежките енергийни резервоари общото тегло на Alpine A110 E-ternité, за което французите твърдят, че е 1378 килограма, е само с 258 килограма по-високо от това на серийния модел с двигател с вътрешно горене. От електрическия Mégane е възприет и електромоторът със 178 кВт и 300 Нм, който ускорява двуместния автомобил от нула до 100 км/ч за 4,5 секунди. Според Alpine максималната скорост е 250 км/ч. За предавателната кутия била необходима пионерска работа, тъй като A1100 трябвало да получи ефективна, компактна и лека трансмисия. Разработено е двустепенно решение с два съединителя (DCT) и електронно управление.
И тъй като така или иначе спортният автомобил е трябвало да бъде напълно преработен, изпълнено било и едно отдавна лелеяно желание на много клиенти. A110 E-ternité има подвижен покрив, който осигурява на пътниците много свеж въздух. Решението се състои от две покривни черупки, направени от рециклиран въглерод.
Мултимедия за вкъщи и лен вместо карбон
Интегрираната мултимедийна система използва личния таблет на водача като мултимедиен екран, така че познатият потребителски интерфейс и приложенията да са винаги достъпни. Модерна аудиосистема с осем високоговорителя, включително субуфер, осигурява приличен звук, който създава добър съраунд ефект благодарение на един централен и два нови задни високоговорителя.
Французите не са забравили също и въпроса за устойчивостта. Някои части на автомобила например са изработени от лен – лек и екологичен. Ленът е толкова здрав, колкото въглеродните влакна, но има по-добра акустика. Формите, прилагани за направата на карбоновите или стъклофазерните части, може да се използват и за ленените компоненти. Обещаващо решение за бъдещето.
Текст: Ули Бауман
Снимки: Alpine