Новото подразделение ще комбинира технологично съвършенство и страст към състезанията
- Alpine Сars, Renault Sport Cars (RSC) и Renault Sport Racing (RSR) обединяват сили под флагмана Alpine
- Новото подразделение Alpine ще комбинира високотехнологично съвършенство и страст към състезанията, за да разработва високопроизводителни, автентични и ексклузивни спортни автомобили
- Пълноценна структура от „ново поколение“, съчетаваща уникалния инженерен експертен опит на RSC и RSR, производственото- съоръжение в Диеп, медийната популярност на F1 и наследството на марката Alpine
- 100% електрическа, заредена с високи технологии гама с характеристики, заимствани от Формула 1
- Меморандум за разбирателство с лидера в производството на емблематичните олекотени спортни автомобили Lotus, предвиждащ разработката на електрически спортен автомобил от следващо поколение
- Пълно използване на активите на Groupe Renault и Алианса RNM за оптимална конкурентоспособност по отношение на разходите
- Постигане на рентабилност до 2025 г., включително инвестициите в моторните спортове
Alpine обявява плановете си за дългосрочно развитие като марката на Groupe Renault, посветена на иновативните, автентични и ексклузивни спортни автомобили.
Настоящите дейности на Alpine Сars, Renault Sport Cars и Renault Sport Racing ще бъдат обединени в една структура под марката Alpine. Alpine ще обедини авторитета на една автентична марка, специализирано производство, инженерно майсторство и значителното медийно отразяване в рамките на Формула 1. Заедно те поставят основите за създаване на пазарна стойност по отношение на Alpine и издигането на марката на ново, по-високо ниво.
Новосъздаденото подразделение Alpine ще бъде автомобилна марка от „ново поколение“ за взискателните и страстни първи последователи.
Настоящи предимства и нови синергии за нови предизвикателства
Alpine е олицетворение на френския автомобилен спорт, надграждайки забележителни победи през цялата си история. Това е марка с наследство и родословие. Alpine е също така завод с висококвалифицирани специалисти, произвеждащи A110 в Диеп.
Renault Sport Cars се състои от екип от 300 души, майстори в разработването на спортни автомобили. Те предоставят на Groupe Renault емблематични продукти като R5 Turbo, Clio V6, Megane RS Trophy и новия Alpine A110.
Renault Sport Racing, със своя едноименен отбор F1, обединява 1200 души, които разработват изключително сложните автомобилни системи за моторните спортове заедно с едни от най-добрите специалисти по аеродинамика, механици и инженери на силови агрегати. F1 е също така огромна маркетингова платформа с половин милиард фенове по цял свят, предоставяща уникална възможност за усъвършенстване на брандинга на Alpine в глобален мащаб.
Alpine използва също мащаба и възможностите на Groupe Renault и Алианса RNM, включително технологиите, свързани с платформата за електрически автомобили на Алианса, глобален производствен отпечатък, мощно покупателно звено, осигуряващо оптимална разходна конкурентоспособност, глобална дистрибуторска мрежа и финансовите услуги на RCi. Ясната цел е постигане на рентабилност през 2025 г., включително инвестициите в моторните спортове.
Мечтаният “гараж” за 100% електрически автомобили на Alpine
Новата организационна структура, засилването на синергиите с Groupe Renault и Алианса и сътрудничеството с избрани партньори ще бъдат от съществено значение в подкрепа на продуктовия план на Alpine:
- 100% електрически спортен хечбек от сегмент В, базиран на платформата CMF-B EV на Алианса
- 100% електрически спортен кросоувър от сегмент С, базиран на платформата CMF-EV на Алианса
- 100% електрически аналог на A110, разработен с Lotus
Като част от развитието на бизнес звеното Alpine, Groupe Renault и Lotus Group подписаха меморандум за разбирателство, за да проучат редица области на сътрудничество, включително съвместната разработка на електрически спортен автомобил. Екипите на Alpine и Lotus ще проведат цялостно проучване на възможностите за съвместно конструиране, проектиране и разработка на електрически спортен автомобил чрез впрягане на ресурсите, експертния опит и съоръженията на съответните дружества във Франция и Великобритания.
Alpine ще бъде начело на иновациите на Groupe Renault, независимо дали става въпрос за технологии, дистрибуция, клиентско преживяване или която и да е друга област, която носи стойност за марката и нейните клиенти. Така следващото поколение продукти на Alpine ще използва най-новите иновации на Groupe Renault и ще се възползва от технологиите и експертния опит във F1: ефективно управление на енергията, системи за безопасност и решения за свързаност, извлечени от високите резултати на F1 в анализа и обработката на данни, които ще дадат значително конкурентно предимство на продуктите Alpine.
„Новото дружество Alpine взема три марки с отделни активи и области на експертен опит, за да ги превърне в пълноценен бизнес. Майсторската изработка от нашия завод в Диеп, инженерното майсторство на нашите екипи от Формула 1 и Renault Sport ще се откроява в нашата пълна с технологии 100% електрическа гама, пренасяйки красивото име Alpine в бъдещето. Ще бъдем на пистите и по пътищата, автентични и високотехнологични, предизвикателни и страстни.“, Лоран Роси, главен изпълнителен директор Alpine
Продължение на състезателния дух
Alpine и Renault имат дълга състезателна история с успехи в различни категории, било то във Формула 1, ралита или състезания по издръжливост. Състезанието ще остане в основата на амбициозните планове на Alpine, като Формула 1 е в основата на стратегията на марката за моторните спортове.
От 2021 г. отборът Alpine F1 ще се състезава срещу едни от най-престижните имена в автомобилната индустрия и ще влезе в изключително ексклузивния клуб на пълноценните заводски отбори.
„Изграждането на мощна и специфична идентичност във Формула 1, както и във цялата програма за моторните спортове на Alpine, е изявление и възможност. С моторните спортове в основата на нашия процес графичната идентичност е ключова. Представените днес цветове са първата проява на новата идентичност на отбора Alpine F1. Някои от структурните графични елементи ще останат в състезателните цветове и облекло, докато други ще бъдат променени. Уголемената емблема Alpine в трицветна графична система е първият ясен символ на идентичността на марката в моторните спортове. Синьо, бяло и червено се свързват с цветовете на френското и английското знаме, което е много важно за нас. Тепърва предстоят многобройни вариации на всички активи в моторните спортове.“, Антони Вилен, директор дизайн Alpine
Марка, родена от състезанието за състезание
Alpine е основана през 1955 г. от Жан Ределе, млад мъж, страстен любител на състезанията. Той именува компанията си на любимата си площадка за състезания: Алпите.
Когато първият автомобил A110 е представен през 1962 г., компанията започва устремно развитие. Дотогава Alpine и Renault са близки сътрудници, като автомобилите Alpine се продават и обслужват от дилърствата на Renault. До началото на 70-те години на миналия век Alpine е основна сила в първокласните рали състезания. През 1971 г. Alpine заема трите места на подиума на световноизвестното Рали Монте Карло за първи път, а след това отново през 1973 г. По-късно същата година компанията печели титлата за конструкторите на Световния рали шампионат.
В същото време продажбите на шосейни автомобили Alpine нарастват. Alpine изгражда специален завод в Диеп през 1969 г. - същото място, където днес се произвежда изцяло новия A110 - и през 1971 г. A310 влиза в производство. Две години по-късно Alpine е придобита от Groupe Renault.
Alpine постига най-известния си триумф в моторните спортове през 1978 г.; цялостна победа в 24-те часа на Льо Ман. Заводът продължава да лансира нови и иновативни шосейни автомобили през 70-те и 80-те години на миналия век, включително A310 V6 и GTA. Производството на Alpine бива преустановено през 1995 г.