Alpine има намерение да добави към продуктовото си портфолио още два електрически SUV модела и търси EV платформа. Двата автомобила визират конкуренти като Porsche Macan и Porsche Cayenne.
Alpine иска да се позиционира като чисто електрическа глобална марка и вече е очертал своята моделна стратегия до 2026 г. До тази дата ще има чисто електрически спортен автомобил, наследник на A110. Към него ще се присъединят електрически компактен спортен модел като Alpine версия на Renault 5 върху платформата CMF-B-EV и електрически кросоувър в C-сегмента (GT X Over) на платформата CMF-EV за този сегмент.
Кросоувърите на Alpine тежат 2 тона
Alpine обаче възнамерява да продължи да разширява моделната си гама и след 2026 г. Следващите електрически модели също ще бъдат категоризирани като кросоувъри и би трябвало да бъдат „горе-долу в сегмента на Porsche Macan и Cayenne“, каза Лоран Роси, главен изпълнителен директор на Alpine, когато представи резултатите на компанията за 2022 г. Моделите е по-вероятно да бъдат причислени към лайфстайл направлението, отколкото към чисто спортните автомобили. Това биха били „автомобили с тегло два тона и дължина пет метра“, отбелязва Роси и не може да се въздържи от една лека закачка с Ferrari: такива спортни автомобили биха могли да произвеждат във Ferrari.
Въпреки това се казва, че и двата кросоувъра ще се появят на пазара с „превъзходно ускорение“ и също толкова „превъзходна управляемост“. „Управлението става малко по-лесно с електрификацията, защото можете да имате различен въртящ момент на всяко колело“, обобщава Роси
От Nissan или от Lotus ще е платформата?
Все още е под въпрос върху коя платформа ще бъдат изградени двамата конкуренти на Porsche. Lotus би бил опция като донор на платформа, тъй като във фирмата вече работят над електрическия заместител на A110 и ще стартират електрическия SUV модел Eletre (вижте галерията). Освен това между Geely, концерна майка на Lotus, и Renault съществува сътрудничество за производство на двигатели с вътрешно горене. Но в играта може да влезе и партньорът от алианса Nissan, тъй като японците предлагат в САЩ автомобили от D- и E-сегмента. По-специално на американския пазар Alpine възнамерява да спечели клиенти с двата големи кросоувъра. Все още не е ясно дали модели като GT X-Over също ще слизат от поточната линия в Диеп в Северна Франция от 2024 г.
Заключение
Alpine се позиционира като EV марка и се разширява отвъд границите на спортните автомобили. До 2026 г. курсът вече е определен с наследник на A110, спортен R5 и кросоувър, след което Alpine иска да стане още по-голям и да произвежда два кросоувъра, ориентирани към конкуренти като Porsche Macan и Cayenne – и двата ще се появят на пазара през 2027/2028 г. като петметрови двутонни модели.