При новия шеф марката Renault ще продължи с A110 и ще се стреми да стане електрически
Според новия шеф Лука де Мео Alpine ще се превърне в основна част от стратегията на групата Renault в бъдеще с ключова мисия да направи електрическите автомобили „вълнуващи и емоционални“. A110 също е настроен да продължи да се развива с редица варианти.
След като наскоро обяви, че отборът на Формула 1 на Renualt ще бъде преименуван на Alpine от следващия сезон, де Мео обясни: „Имахте три звена: екип от F1, инженерното звено на Renault Sport и завод в Диеп, който е полупразен, където произвеждат A110 . Плюс марка като Alpine, която има някакъв кеш и наследство, които не може да бъде купена.
„В компания със сериозни финансови проблеми [като Renault] изкушението е да кажем„ нека спрем това, нека спрем онова“. Но това, което видях, е възможността да обединя тези неща и да създам - ако ми позволите поетичното сравнение - mini Ferrari, поставяйки Формула 1 в центъра на бизнес екосистемата и създавайки марка, която има автомобилен спорт, инженеринг, производство и разпределение."
Де Мео добави, че A110 има бъдеще. „Първото нещо, което искам да направя, е да организирам управлението на неговия жизнен цикъл, ала Porsche 911, така че ще имаме различни версии. И може би да включим автомобила на електричество, ако успеем да разрешим бизнес случая, може би ще намерим партньор за това.
„Вероятно ще намеря начин, както направих с Cupra, да установя връзка между Alpine и Renault, но трябва да сме надеждни в това. Alpine е чудесен начин да се проектираме в бъдещето - една от мисиите е да накараме електрическия автомобил да бъде емоционален и вълнуващ. Това е гланата посока.
„Със сигурност Alpine има бъдеще. Няма да е лесно, но имаме много силни съставки. "
Де Мео добави, че е дал на Сирил Абитебул, шеф на F1 на Renault и сега главен ръководител на Alpine, целта да се изравнят с ефективността на марката за три до четири години.