Отново поставят Porsche на първо място като водеща марка за 11-а поредна година
Консултантската агенция JD Power публикува резултатите от годишното проучване APEAL (Automotive Performance, Execution and Layout), която вече 20 години подред представя най-добрите автомобилни марки и модели в Съединените щати. От февруари до май са интервюирани над 84 000 купувачи и наематели на нови автомобили, използвали минимум 90 дни автомобилите си. Анкетираните оценяват своите автомобили по 77 параметъра. Рейтингът се определя по система от 1000 пункта. В сравнение с миналата година общата оценка на APEAL е нараснала с четири пункта. Средният резултат в премиум сегмента е подобрен само с една точка, докато масовият сегмент е нараснал с пет. Американците отново определят Porsche на първо място като водеща марка вече за 11-а поредна година.
Porsche спечели симпатиите на американците не с един, а с три модела - Cayenne, Cayman и Macan (на снимката). С три модела в класацията участват и две други марки: Chevrolet (Colorado, Corvette, Sonic) и Ford (C-Max, Expedition, F-150).
Известно е, че Jaguar и през миналата година беше на второ място, както сега. през изминалата година. BMW тази година излезе на трета от пета позиция през миналата, като измести от престижната тройка Audi. Брандът Mercedes-Benz е определен като четвърти в класацията, през миналата година на товя място беше Land Rover, а този път не попада в топ пет. За най-добра нелуксозна марка е определена MINI.
Изследователите от J.D. Power уточняват още, че някои от системите за сигурност са допринесли значително за увеличаването на оценката. Например, общата оценка сред собствениците на автомобили, оборудвани със система за наблюдаване на мъртвата зона, е с 38 пункта по-висока. Тази функция притежават 36% от респондентите и 69% от тях я използват всеки ден. Анкетираните признават, че те са готови да плащат допълнително за откриването на "слепи петна" средно за 750 долара. Технологиите, които преди бяха достъпни само в премиум класа, навлязоха в масовия сектор и американските шофьори ги оценяват високо, повече отколкото собствениците на луксозни автомобили със същото оборудване.