Поне 30 на сто спад в продажбите отчитат големите производители през април.
Несигурността около бъдещето на американските гиганти General Motors и Chrysler допълнително тласка надолу пазара на нови автомобили в Съединените щати, показва статистиката за продажбите през април. Всички големи производители отчитат минимум 30 на сто спад през четвъртия месец на годината в сравнение с април 2008.
Особено драстичен е сривът при Toyota (-42%) - японците, които доскоро се бореха с GM за първото място по пазарен дял, сега вече са трети, отстъпвайки и на Ford. При вече фалиралата Chrsyler продажбите са намалели с 48 на сто, а при GM - "само" с 34 на сто благодарение незапомнените отстъпки, които предлага гигантът. При Ford спадът е 32 на сто, но продажбите на малкия седан Fusion са скочили с 22%.
Като цяло продажбите за април предвещават общо 7.6 млн. нови сделки за цялата година - катастрофален показател. Само допреди месец прогнозите бяха за 9 до 9.5 млн. продажби през 2009.