Японската компания планира да започне да продава дизеловия кросоувър през есента на 2017
Сега думата дизел в САЩ звучи плашещо и скандално. През миналата година концернът Volkswagen Group изплати в рамките на споразумението за решаване на проблема с „дизелгейт” 14,7 милиарда долара , като голяма част от тази сума отиде за изкупуване на автомобили с двулитров турбодизелов агрегат (там са продадени 475 хил. такива автомобила) и за обезщетяване на собствениците. Тази година немците ще похарчат още една голяма сума, но крайният й размер ще зависи от решението на федералния съд, който ще одобри план за ремонт на засегналите автомобили.Става дума за над 1,22 милиарда долара, включително за допълнителни плащания на собствениците на автомобили с дизелов V6 3.0 (80 000 броя).
Японската компания Mazda планира да започне да продава дизеловия кросоувър CX-5 през есента на 2017.
В Съединените Mazda CX-5 се продава само с 2,5-литров двигателя и шестстепенна автоматична предавателна кутия, задвижването може да бъде предно или двойно. Цените варират от 24 045 до 30 695 долара с изключение на допълнително оборудване.
Европейската Mazda CX-5 с дизелов двигател 2,2 се предлага с предно предаване или задвижване на всички колела с механична или автоматична скоростна кутия. В зависимост от настройките на агрегата и трансмисията автомобилът може да ускори до 100 км/ч за 9-10,3 сек при максимална скорост от 196-208 км/ч.
В интервю за изданието Automotive News шефът на североамериканския клон на Mazda Масахиро Моро заяви, че под капака на компактния кросоувър ще бъде монтиран същият четирицилиндров двигател 2,2 SKYACTIV-D, който се поставя и на европейската модификация. Мощността е 150 к.с. и 380 Нм или 175 и 420 Нм съответно. Според прогнозите делът на тази версия в Съединените щати трябва да достигне 10% от общите продажби на кросоувъра. И ако този показател не бъде постигнат, японците сериозно ще се замислят за продажбата на други модели с турбодизел. В Европа дизелови версии имат и моделите Mazda 3 и 6, както и CX-3.