Трикратният шампион завърши на 1:10 минути пред Мартин Сурилов
Екипажът на „Мегапорт Рейсинг“ Мирослав Ангелов и Георги Гаджев (Skoda Fabia Rally 2 Evo) триумфира в 51-ото издание на рали „България“, първи кръг от националния шампионат. Ангелов атакува още на отварящия етап „Бялата вода 1“ и оглави класирането, като остана начело до финала на надпреварата въпреки сериозния отпор от страна на Мартин Сурилов и Здравко Здравков (Mitsubishi Lancer Evo 9).
Шуменският екипаж се възползва в максимална степен от корекцията в диаметъра на втулката на турбото при N4 автомобилите и поддържаше впечатляващо темпо, но на „Лозево 2“ спукана гума му коства близо 15 секунди. Същевременно на мократа „Новосел 2“ перфектният избор на гуми даде съществено предимство на Ангелов, който в края на деня се оттегли с аванс от над минута спрямо Сурилов.
Петте неделни отсечки във Варна логично не промениха развоя на надпреварата, която на финала Ангелов и Гаджев спечелиха с 1:10 минути преднина. За Сурилов и Здравков остана второто място, но и победата в градския етап „Варна“. Редом на почетната стълбичка до българите се наредиха Угур Сойлу и Арас Динчер (Skoda Fabia Rally 2 Evo). Въпреки че бяха далеч от темпото на родните екипажи в челото, Сойлу и Динчер записаха солиден резултат за Балканския рали трофей, в което рали „България“ бе втори кръг.
„Стратегията ни за днешния ден бе да не предприемаме излишни рискове. Затова на двете минавания на Аладжа манастир внимавахме. Нямаше смисъл при аванс от минута да рискуваме на мокрото трасе, което е много хлъзгаво", коментира Ангелов след финала днес.
"Все пак където имаше публика се раздавахме, също така и на суперспециалната отсечка в града. Дори в желанието си да отворя повече един от завоите ударихме леко бордюр. Единственото ни притеснение за деня бе на макадама на Синдел, когато поради липса на опит на подобна настилка помислихме, че сме спукали гума, а се оказаха натрупани малки камъни в джантата. Затова очаквам с нетърпение участията ни на макадам в чужбина. Радвам се, че стана оспорвано състезание и има шанс за интрига в шампионата.“
Победители при автомобилите с двигателен мост станаха Дани Попов и Ангел Башкехайов, които направиха феноменално представяне с дебютиралия в България Peugeot 208 Rally4, поддържан от „Ясен Попов Рейсинг“. В събота Дани бе плътно по петите на Сойлу и след седмата отсечка дори излезе на трета позиция в генералното класиране въпреки огромната разлика в автомобилите, но дъждът в следобедните отсечки и грешният избор на гуми предопредели борбата за последното място на подиума.
Али Туркан (Ford Fiesta Rally4), за когото това бе едва първо участие в състезание извън Турция, се пребори за петото място заедно с опитния си навигатор Онур Ватансевер. Само на 6,3 секунди зад тях завършиха Георги Василев и Стефан Добрев (Mitsubishi Lancer Evo 9), които загубиха време в събота заради теч на скоростната кутия и наказание от половин минута.
Челната десетка допълниха Мустафа Чакал/Озгур Акдаг (Hyundai i20 R5), Енис Ариф/Кармен Поенару (Skoda Fabia Rally 2 Evo), Герго Дудас/Кристиан Сабо (Peugeot 208 R2) и Антон Титов/Динко Георгиев (Peugeot 208 R2). Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.