Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Ъпгрейд на Euro 5 дизели: Одобрения за Volvo и Mercedes

09.08.2019 13:45

Система за допълнително монтиране спасява от забраните за дизелови автомобили

Хадуерни подобрения биха могли да защитят Euro 5 дизелите от забраните за движение в някои градове. Сега Федералната служба за моторизиран транспорт е дала одобрение на първите системи. С тях е възможно доработване на различни модели на Volvo и Mercedes.

Повече от пет милиона регистрирани в Германия дизелови автомобили, отговарящи на Euro 5, са потенциално заплашени от забрани за движение поради високите си емисии на азотни окиси (NOx). Допълнително монтирани системи за третиране на отработилите газове биха могли значително да понижат емисиите на NOx. Производителите отхвърлят подобни системи, но индустрията за допълнителни принадлежности ги разработва. Сега Федералната служба за моторизиран транспорт (КВА) е дала първите одобрения за една хардуерна система за допълнително монтиране. 

Първа система за дизели на Volvo

Одобрение получи система за допълнително монтиране, предназначена за дизелови автомобили с Euro 5, предлагана от бамбергската фирма Dr. Pley. В общи линии системата разчита на впръскване на урея, SCR катализатор и резервоар с AdBlue (виж  схемата в галерията). Одобрената система може да бъде монтирана на автомобили Volvo от моделните серии XC60, XC70, S60 и V60, задвижвани от двулитров или 2,4-литров дизел, отговарящ на стандарта за емисии Euro 5. Емисиите на азотни окиси на оборудваните със системата автомобили би трябвало да паднат под 270 мг NOx на километър, тоест под прага на възможните забрани за движение. 

Одобрение за дооборудване на Mercedes

Същата фирма е получила одобрение от КВА за хардуерно подобряване на различни дизелови модели на Mercedes. По данни на Dr. Pley сега е възможно да се монтират системи за двигателя OM651 на Mercedes, задвижващ моделите C 220 CDI, C 250 CDI, E 220 CDI, E 250 CDI, GLK 220 CDI и V 220 CDI. 

Близо до одобряване от KBA, твърдят от фирмата, е система за двигателя BMW N47D20, използван в моделите X3 2.0d, „петиците” 518d, 520d и 525d, както и в „тройките” 318d, 320d und 325d.

Цената на дооборудването е около 3000 евро

Системите за допълнително монтиране се произвеждат и разпространяват от специализираната фирма за устройства за обработка на отработили газове Bosal. Цената на системите според Dr. Pley е около 3000 евро, включително монтажа. Пакетите ще са на разположение най-рано от септември 2019 г. Volvo не финансира допълнителен монтаж на системи, от Mercedes са изразили съгласие да дотират собствениците с до 3000 евро, ако бъдат спазени съответните рамкови условия. Подобно съгласие дават и от VW. BMW, също като Volvo, не приемат да участват финансово в допълнително оборудване на автомобилите. 

Заключение

Хардуерното дооборудване може да спаси притежателите на дизелови автомобили с Euro 5 от заплашващата ги забрана за движение. 3000 евро за подобна система обаче са сума, която не всеки притежател на автомобил може или желае да си позволи. Повечето автомобилни производители не искат и да чуят за дооборудване. Само малцина са готови да участват с дотации. 

Ули Бауман

Коментари
comments powered by Disqus