Немският тунер Arden, известен с проектите си, базирани на Jaguar и Land Rover, се шмугна под капака на MINI.
MINI Equipe 2009, от който ще бъдат произведени само 40 бройки, се различава от стандартното изпълнение на модела по 18-цоловите олекотени колела, хромираната радиаторна решетка и мрежата, изработена от неръждаема стомана, на задната броня. Двуцветният интериор, кожените тапицерии и преработеният волан допълват визията на Arden за MINI.Далеч по-интересно е обаче това, което се случва под капака на британския мъник. Благодарение на модифицираната електроника, новият междинен охладител на сгъстения въздух и високоефективната изпускателна система от неръждаема стомана MINI Equipe 2009 генерира допълнителни 40 к. с. и 50 Нм въртящ момент.
В официалното прессъобщение на Arden не се споменава кой е базовият модел, използван за подготовката на MINI Equipe 2009, но по всяка вероятност става дума за Cooper S, чийто 1,6-литров турбодвигател разполага със заводски 172 к. с.
За да отговори на по-високата динамика в двигателния отсек, Arden предлага на своите клиенти спортно окачване и нова спирачна система с шестбутални апарати за предните колела.
С MINI Equipe 2009 Arden ще отбележи 40-годишния юбилей от спечелването на титлата в британския шампионат за туристически автомобили. През 1969 г. Алек Пуул печели първото място с MINI Cooper S с Equipe Arden.
Вини
И 172+40=JCW :D И двете версии са с по 212 коня, само че JCW търпи и олекотяване (премахване на напълно неизползваемите задни седалки). В заключение, Arden са направили нещо неконкурентно. Единствено човек може да се замисли за тяхното произведение при външният вид. Но едва ли някой, купуващ Mini би избрал аристократизмът пред агресията.