Британският производител на спортни автомобили Ariel вече е готов с прототип на бъдещия си електрически свръхмощен модел.
Досега бутиковата марка Ariel отбеляза добри успехи с екстремни проекти като Atom, мотоциклета Ace и офроуд атлета Nomad. В бъдеще британците искат да влязат и в лигата на истинските тежкоатлети. Предвижда се двуместен автомобил с електрическо задвижване и удължител на пробега. Първоначално се говореше, че производството на модела ще започне през 2020 г., но сега Ariel съобщава за начало през 2024 г.
1200 к.с и 1800 Нм
Ariel съобщава ключовите данни за суперспортния автомобил, който се разработва под проектното име Hipercar: мощност от 880 кВт (1196 к.с.) и максимален въртящ момент от 1800 Нм, разпределени между четири електрически мотора. Максималната скорост трябва да бъде около 260 км/ч, а времето за спринт до 100 км/ч около две секунди. Hipercar разчита на литиево-йонна батерия с капацитет 56 кВтч в пода на автомобила, разполагаща със 750-волтова архитектура, което трябва да позволи пробег до 240 километра. За по-дълги пътешествия се използва микротурбина с капацитет 35 кВт като удължител на пробега. В момента за технологията все още се използва бензин, но в дългосрочен план се планира да се премине към захранване с водород.
2 или 4 задвижвани колела?
Шасито на Hipercar е изградено от залепени алуминиеви елементи. Алуминиевите подрами носят мостовете и двигателите отпред и отзад. Независимото окачване на колелата е изградено от напълно регулируеми пружинни елементи. За колелата са предвидени ковани алуминиеви джанти или карбонови с размери 20 и 21 цола. Отпред се въртят гуми 265/35, а отзад масивни 325/30. Те се задвижват от двигатели в главините на колелата с едностепенни скоростни кутии, всеки от които има мощност 220 кВт и 450 Нм. Това води до общо 440 кВт и 900 Нм при версиите само със задно задвижване, както и 880 кВт и 1800 Нм при варианта с 4WD.
Ariel ще използва врати?
Британците все още работят усилено върху намаляването на теглото. Сегашните почти 1760 килограма не отговарят на добре познатата философия на Ariel за олекотеност. Увеличеното използване на въглерод трябва да намали теглото до под 1500 килограма. Все още не е в категория муха, но вероятно това е минимумът, който може да се постигне. Ariel не вярва в сензорните екрани, затова Hipercar ще предлага единствено конвенционални превключватели и бутони. Изцяло нова концепция за Ariel са вратите.
Окончателният дизайн на Hipercar все още е в процес на доразработка. Шефът на Ariel Саймън Сaндърс е сдържан и що се отнася до цената. Във всеки случай Hipercar ще бъде повече от конкурентен и ще се позиционира комфортно под един милион паунда (в момента това се развнява на около 2,25 милиона лева).