Платформата SEA (Sustainable Experience Architecture) е предназначена за електромобили
Изпълнителният директор на Volvo Хакан Самуелсон потвърди пред журналисти , че шведската марка е приела новата електрическа архитектура SEE на Geely: „Ще я използваме за компактен автомобил. Мисля, че това е много практично и интелигентно решение за намаляване на разходите. Би било трудно да се адаптира и да се намалят разходите за платформата CMA, а SEA е разработена в Китай и местните доставчици ще осигурят конкурентна структура на разходите. “
Платформата SEA (Sustainable Experience Architecture), представена наскоро от концепта Lynk & Co, е предназначена за електрически автомобили с междуосие между 1800–3300 мм. XC40 има 2702 мм между осите, докато XC20 ще има около 2500.
XC20 ще бъде материализиран до 2022 г. Междувременно шефът на Volvo обеща, че много скоро XC40 Recharge ще има роднина: "В следващия ще пуснем друг модел от серия 40, който също ще бъде електрически." Очевидно има предвид V40.
Запитан дали първият модел на SEA на Volvo ще бъде кросоувър, Самуелсон каза: „Добро предположение! Да, трябва да е премиум и чисто електрически. Естествено ще го построим заедно с Geely. Работата вече е в ход. Според мен кросоувърите на бъдещето няма да бъдат същите като днес. Изглежда, че просветът и проходимостта не са най-важните неща дори сега. Хакан Самуелсон запази името на модела в тайна, но е ясно, че това е XC20.