Немският тунинг специалист от Нюрнберг ART окончателно връща всъдехода GL към асфалтовите настилки. Облагородяващата програма на фирмата ще бъде представена на автофорума във Франкфурт през септември.
Новата комбинация престилка-спойлер, подходяща и за автомобили снабдени с асистент за паркиране, придава на консервативния германец по-динамична физиономия и подобрява аеродинамичните му умения. Особено задълбочена е била работата на конструкторите по отношение на пасивната сигурност в лицето на предните светлини, където вече има биксенон, дневни светлини със светодиоди, осветяващи завоите лампи и двойни халогени. По желание могат да бъдат монтирани дори черни фасети във фаровете за повече индивидуалност.
Удивително е съчетанието на аеродинамични елементи в задницата на автомобила, където новата снабдена с дифузьор престилка позволява дори монтирането и ползването на теглич.
За да има съотвествие между агресивната външност и качествата на огромния SUV на пътя, майсторите от ART предлагат увеличаване на мощността според типа на поръчания двигател. Така например максималната мощност и въртящ момент на дизеловите агрегати в GL 320 CDI и GL 420 CDI са били засилени с около 20%, за което роля изиграва и спортната изпускателна система с четири 80-милиметрови накрайника. Обещанието на нюрнбергските конструктори е тези мерки да не повишават вредните емисии CO2.
Клиренсът на каросерията се контролира от електронен модул на въздушното окачване в диапазона 35-70 милиметра. За ходовата част пък ART са подготвили нови десетспицови олекотени колела с размери 18, 19, 20 и 22 цола. Най-големите гуми, които могат да се монтират върху тях, отговарят на обозначението 305/35.
Салонът е облагороден с помощта на кожен салон Alcantara и контрастиращи шевове. Асортиментът от спортни волани е впечатляващ, също както и опционалното мултимедийно обурудване.