Специален модел за юбилейната годишнина от един триумф на Льо Ман
Победата в 24-те часа на Льо Ман през 1959 г. е един от най-големите триумфи на Aston Martin в моторните спортове. През 2019 г. се навършват 60 години от това събитие. По този повод Aston Martin създаде специална версия на DBS Superleggera, наречена DBS 59.
1959 година е много специална за Aston Martin. От 1928 г. британската фирма е участвала редовно в 24-часовото състезание в Льо Ман, но никога не е печелила победа. Поне до 1959 г., когато цели два DBR1 пресичат финалната линия преди всички други участници, сред които са именити конкуренти, като Ferrari и Porsche. През 2019 г. се навършват 60 години от двойната победа, което дава повод на Aston Martin да произведе специална извънредна серия на DBS Superleggera. Та е ограничена на 24 броя – за всеки от часовете на някогашното състезание ще бъде изработен по един автомобил.
Подобаващо в Racing Green
Разбира се, специалният модел ще бъде лакиран без изключения в прочутия Racing Green на Aston Martin. В подходяща комбинация с него са няколко блестящи карбонови части, например покривът и неговите странични греди. Отворите за въздух върху капака на двигателя също са от карбон, но са боядисани в цвета на автомобила. Към това се добавят някои бронзови акценти, сред които рамката на радиаторната решетка и надписите върху предния капак и задната част. А ако се вгледате внимателно, ще откриете стартовия номер 5 на някогашния победител, украсил дискретно предния калник под страничния отвор за въздух.
Интериорът на DBS 59 също е вдъхновен от някогашния състезателен автомобил. Например гърбовете на седалките и облицовките на вратите са изработени от материал, за образец на който са послужили тапицериите на DBR1. Седалищните части и облегалките са покрити с кожа в обсидианово черно и кестеново кафяво. Шевовете и гарнитурите са в тон с бронза на външните детайли, такива са и планките за превключване на волана. Естествено, и тук не липсва Racing Green.
725 к.с., 340 км/ч
Отзад има специални стойки , на които се окачват доставяните с DBS 59 състезателни каски, костюми и ръкавици. Те наподобяват оригиналите, които навремето са носили заводските пилоти при триумфа на Льо Ман. Освен това интериорните дизайнери са поставили някое и друго лого на седалките и плакети със серийния номер на арматурното табло. Към това са добавили изработен по мярка комплект от два куфара и едно чергило, което покрива автомобила, когато е в почивка.
В техническо отношение Aston Martin Superleggera не е променен. Неговият разположен централно зад предния мост 5,2-литров V12 битурбомотор все така развива 725 к.с. и изпраща към задния мост до 900 нютонметра. Спринтът от нула до сто DBS 59 изпълнява, също като базовия модел, за 3,4 секунди, аналогична е и максималната скорост от 340 км/ч.
Поръчайте сега!
От Aston Martin вече приемат поръчки за DBS 59. Ако заявите конкретен интерес, сигурно ще научите и цената, която британците засега не споделят с широката общественост. Ясно е, че ще бъде доста над 274 995 евро, колкото струва серийният модел. Сигурно ще е прозвучи нелепо, ако я наречем поносима. Но е ясно, че DBS 59 ще е много по-евтин от оригиналния DBR1, един екземпляр от който миналата година беше продаден на аукцион в Монтерей за 17,5 милиона паунда (около 20 милиона евро) – рекордна сума за британски автомобил.
Текст: Томас Харлоф
Снимки: Aston Martin