Зловещият тътен на един фамозен дванайсетцилиндров агрегат се среща с неповторимата елегантност на един от най-изисканите спортни автомобили на планетата – със своите 517 конски сили, Aston Martin DBS предлага единствена по рода си симбиоза между характеристики на суперспортен модел и маниери на благородник от най-висока класа.
Със своята увеличена с 60 к. с. до общо 517 конски сили и по-дългите си предавки, започващият от 240 000 евро DBS е сигурен кандидат на клуба „300 км/ч и нагоре”. Отпред въздушната струя бива поета от специално проектиран преден спойлер, а отзад тя се насочва с помощта на могъщ дифузьор. Подобно на предния капак и някои други основни детайли от външността, завършекът на задницата е направен от лекия материал CFK. Пропорциите и формите на автомобила са едновременно изящни и брутални, създавайки практически неподлежаща на описание осанка.
Динамично, но леко управление
Модифицираната кормилна уредба работи малко по-леко, отколкото при DB9 и Vantage, а точността на обратната връзка с настилката остава прекрасна във всякакви ситуации. Ходовата част на DBS също осигурява повече от задоволителен баланс между спортно поведение на пътя и приятен комфорт, а изработената от алуминий и магнезий каросерия е забележително солидна и е сред шампионите по устойчивост на усукване.
Спортното окачване с двойни напречни триъгълни носачи е основно преработено, а спирачната система с керамични дискове с чудовищен диаметър (398 милиметра отпред) с шестбутални спирачни апарати освен фантастични показатели за спирачен път се грижат и за намаляването на теглото с общо 12 килограма. Новите адаптивни амортисьори в рамките на милисекунди се напасват към ситуацията и не само влияят добре на устойчивостта в граничен режим, но и оптимизират комфорта на возене. В завой DBS остава напълно неутрален много дълго, а за възможно най-близкото до идеалното разпределение на теглото се грижат умело балансирания преден двигател и монтираната по Transaxle-схема трансмисия.
V12 с несравним акустичен дизайн
Едно от качествата на двигателя, което е способно да ви завладее напълно, е почти съвършено равномерното разгръщане на мощността му. Чудовищната тяга е налице още при 1000 и не намалява до над 6500 об./мин, като субективното впечатление за линията на протичане на въртящия момент е за абсолютна права – не се наблюдават нито пропадания, нито покачвания, задвижването реагира с брутален тласък напред при всяко подаване на газ, независимо от оборотите. Тази дискретна бруталност винаги е под акомпанимента на незабравимия звук на дванайсетцилиндровата машина – до 3500 .се чува основно заплашително гъргорене, а над тази граница тембърът постепенно преминава в див гърлен рев. Противопоставяйки се на тътена и оглушителния звук на осемцилиндровите си „колеги”, този V12 произвежда стилен акустичен дизайн, който дори при празен ход намагнетизира минувачите и ги кара да се обръщат, но никога не натоварва с излишна показност. Поне не и над границите на добрите обноски, както ги разбира елита на британската автомобилна индустрия... Business as usual – типично за Aston Martin...
Текст: Йорн Томас, Божан Бошнаков
Снимки: Aston Martin
MECHOSHAMARA
iskam taq kola ama trqq da subiram pari i to dosta :-D