Спортната марка ще произвежда кросоувъра Varekai/DBX във втория си британски завод
На Женевския салон през 2015 г. със студията DBX Aston Martin показа визията си за бъдещ GT кросоувър. След като намерението моделът да се произвежда беше потвърдено миналата година, сега са налице и първите сведения за името на новия Aston.
На 6 март 2018 г. Aston Martin е защитил моделното название „Varekai“ като британска запазена марка номер UK00003294618. Това име е внесено в секция 12 за леки автомобили, състезателни модели и автомобилни части. С Aston Martin Varekai марката продължава традицията названията на моделите да започват с V. Най-скорошни явления са суперспортистите Vulcan и Valkyrie.
Марката ще произвежда Varekai/DBX във втория си британски завод, който ще бъде построен до 2020 г. в Сейнт Атан, Гламорган (Уелс) и ще осигурява до 3000 работни места. Строителството на завода започна през 2017 г., а през 2020 г. ще започне автомобилното производство. Първият модел ще бъде именно кросоувърът на известната британска марка. Над 90 процента от продукцията ще са за износ.
Задвижването на новия модел може би ще бъде поето от 5,2-литровия дванайсетцилиндров мотор на DBX, друга възможност е познатият от Mercedes 4,0-литров битурбо V8. Все пак AstonMartin DBX, който в серийната си версия ще се появи на пазара с четири врати, ще трябва на първо място да предизвика възторга на клиенти от Китай, Средния изток и САЩ.
В интервю за Automotive News шефът на Aston Martin Анди Палмър индиректно подсказа за отказ от plug-in хибрид - той би бил лесно осъществима възможност, от която обаче нямало нужда. По отношение на дизела Палмър е по-конкретен: „Отдавна смятам, че животът на дизела а ограничен. В края на краищата той ще умре.”
Aston Martin DBX с електромотор – и вероятно с V12
Да се върнем назад: През 2015 г. на Женевския салон Aston Martin изненада посетителите, като свали покривалото от Aston Martin DBX. Луксозен GT модел, дългокрак и с две врати. С електрическо задвижване, за което не се споменаваха подробности, DBX подчертаваше отговорността на марката в сферата на защитата на околната среда.
Скоро след това шефът Палмър обясни, че не ставало дума за готов за производство модел, а „само за поглед към това как ще изглежда един луксозен GT след 10 години”. Все пак се говори и за някои технически акценти в DBX: кросоувърът ще получи кормилна уредба с управление по кабел, head-up дисплеи за водача и пътника до него, както и карбон-керамични спирачки и система за рекуперация.
Зрелищен интериор в DBX
По отношение на външния вид Aston Martin е въоръжил DBX с класическите символи на марката. Предницата е украсено от могъща радиаторна решетка, два извънредно тесни фара навлизат силно в калниците. Зад дългото торпедо с мотора кабината за пътниците изглежда изтеглена назад и наподобяваща купе. Линията на покрива се спуска плавно, откроявайки се на фона на дългата остъклена част.
Задната част вече изглежда почти конвенционална с класическия си Aston Martin дизайн. Особено зрелищен е интериорът. Спортните самостоятелни седалки са тапицирани със специална кожа и изглеждат особено изящни. Водачът държи в ръце спортен кожен волан с три спици, превключва с планки и гледа към дигитални контролни уреди. Арматурното табло е оформено класически, но стърчащият напред блок с уреди за контрол и управление има извънредно футуристичен вид.
Текст: Холгер Витих´
Снимки: Aston Martin