Първи впечатления от дългоочаквания благороден SUV, задвижван от V8 с 550 к.c.
Районът на планината Айфел има някои доста интересни предимства – освен с легендарната писта Нюрбургринг, той може да се похвали също така с отлично офроуд трасе, кактои с магистрала, по която принципно има съвсем рехаво движение. Звучи като идеална комбинация от възможности да проверим какво може DBX.
Започваме с магистралата: активираме режим Sport и потегляме. Големият Aston полита напред с огромен устрем, още на включването на магистралата вече се движи с над 100 км/ч. Деветстепенният автоматик реди предавките бързо и неусетно. Продължава да няма никакво движение, скоростомерът съвсем скоро показва над 250 километра в час. Усеща се леко влияние от страничния вятър при преминаването през следващия мост. Което не е проблем, не е и неочаквано – все пак DBX си е една масивна машина с дължина над пет и височина 1,68 метра, така че всеки повей на вятъра се среща с наистина внушителна съпротивителна площ.
Малко по-късно на изобилстващия от завои път автомобилът се справя доста по-успешно със задачата да прикрие размерите и теглото си, следвайки зададената му посока точно е прецизно. Работата с волана изисква известни усилия, но пък обратната връзка е страхотна. Системата за стабилизиране на колебанията на каросерията eARC работи много добре. Тя позволява на DBX да се накланя само толкова, че усещането от движението да не става твърде синтетично. Четирите трикамерни пневматични елемента на окачването имат нелеката задача да се справят с тегло от 2245 килограма – DBX определено не е най-лекият и грациозен модел в своята и без друго тежка категория. Ако карате твърде бързо зависи от избрания режим колко „заигравки” ще ви бъдат позволени, но е безспорно, че Aston остава неутрален много дълго, преди да реагира с поднасяне на задницата, което създава усещане за завидна пъргавина.
V8 с огромна мощ
Като че ли е едва ли не излишно да коментираме, че осемцилиндровият двигател във всеки момент предоставя поне толкова мощност, колкото бихте пожелали. Турбодупка? Няма такова нещо. Високи обороти? Типично за турбомотор, такива не са необходими. Което обаче не означава, че не са възможни. V8 агрегатът, който разгръща максималната си тяга в диапазона между 2200 и 5000 ./мин, може с лекота да се развъртя до цели 7000 оборота в минута.
Изненадващо е да се установи, че големият SUV с 550 к.с. се представя доста убедително и в пресечен терен. До такива изводи достигнахме в офроуд полигона на Нюрбургринг, където имахме възможността да поизцапаме DBX. А, остана още един въпрос: цената започва от 178 874 евро. Или казано накратко, и по този показател DBX е на висотата на конкуренцията.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
DBX е изключително мощен, стабилен в завоите и лек за управление автомобил. Наред с това се справя добре и извън пътя. С тази комбинация от качества моделът има всички шансове за добро представяне в класа на спортно-луксозните SUV.
Текст: Хайнрих Лингнер