Британската автомобилна компания се фокусира върху повишаване на рентабилността
Aston Martin планира да съкрати до 500 работни места от от общо 2600 служители като част от програма за намаляване на разходите на стойност 10 млн. паунда вследствие на коронавирусната криза.
Британскиятавтомобилен производител посочва, че планираните съкращения на работни места имат за цел да помогнат за повишаване на рентабилността чрез привеждане на базата на разходите в съответствие с намалените нива на производство на гамата на спортните автомобили. Това е част от план, наскоро представен от Aston Martinн, който ще му позволи да осигури печеливш растеж.
В изявление Aston MartinАстън казва, че стратегическият план изисква "фундаментално нулиране, което включва планирано намаляване на производството на спортни автомобили с предно разположен двигател, за да се балансира предлагането с търсенето".
Aston Martin ще започне процес на консултации със служителите и синдикатите относно съкращаването на работни места, които според производителя са част от редица „решителни“ действия, предприети за намаляване на разходите и разходите.
Те включват икономия на оперативни разходи от около 10 млн. паунда в допълнение към предварително обявените 10 млн. паунда. Британската компания също така планира да намали производствените разходи с 8 млн. британски лири и капиталовите разходи с 10 млн. британски лири, като свързаните с това парични разходи за преструктуриране са общо 12 млн. британски лири през тази година.
Aston Martin отчете загуби преди данъцити в размер на 118,9 млн. британски лири през първите три месеца на 2020 г., като продажбите и производството бяха засегнати от пандемията на коронавирус. Компанията се подготвя за пускането на ключовия всъдеход DBX тази година и наскоро определи шефа на Mercedes-AMG Тобиас Моерс за свой нов главен изпълнителен директор, сменяйки Анди Палмър.
Междувременно, наскоро стана известно, че вторият по големина акционер на Aston Martin - Investment Industrial Advisors Ltd, е намалил дела си в компанията. Сега притежава в британския автомобилен производител 14,99% , в сравнение с предишния си дял от 19,92%.