Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Aston Martin празнува 70 години от модела Vantage

03.03.2020 12:53

За седем десетилетия Vantage написа на едни от най-красивите страници на марката

От Aston Martin DB2 Vantage, първият модел на марката с това име, представен през 1950 г., до актуалния V8 Vantage, дебютирал през 2017 г., са произведени над 36 000 броя от модела Vantage.

В интервала от седем десетилетия Vantage даде своя принос за написването на едни от най-красивите страници в историята на британската марка, като се започне с лансирането на DB2 през 1950 г. Той бе произвеждан в завода Фертхам, Мидълсекс, с точно 248 сглобени броя (заедно Drophead Coupé и Coupé) и  последван от модела DB4 през 1961 г.

DB4 Vantage има мощност над 265 к.с., по-голяма от 243 к.с., генерирани от 3,7-литровия 6-цилиндров двигател на класическия DB4. 135 екземпляра от DB4 Vantage са продадени (от които 6 автомобила DB4 GT Vantage) преди появата на известния DB5 през 1964 г.

Само 68 автомобила DB5 Vantage са  сглобени на произведените 887 автомобила DB5, като 4,0-литровият двигател на DB5 под капака, оборудван с три карбуратора Weber, гарантира мощност над 329 к.с. (40 к.с. повече от стандартния модел) , а откритата версия на DB5 Vantage е още по-рядка с 8 сглобени бройки (от общо 123). През 1965 г. DB5 Vantage се продава на цена от 4439 паунда, 15 шилинга и 5 пенса.

Моделите DB6 Vantage Mk I и Mk II, във версии Coupé и Volante, са оборудвани със същия 4,0-литров двигател с 329 к.с., след това през 1967 г. се появява DBS, проектиран от британския дизайнер Уилям Таунс. Той запазва 4,0-литровия 6-цилиндров агрегат, разработен от Тадек Марек и използван в DB6, а през 1972 г. в каталога е добавена обновена версия с името AM Vantage (оборудвана с два фара вместо четири). Ще бъдат произведени 70 екземпляра.

През 1977 г. е представен Aston Martin V8 Vantage, задвижван от двигател V8, развиващ мощност между 304 и 385 к.с. в зависимост от настройките. Достатъчно, за да се конкурира с Lamborghini Countach, Ferrari 512BB и  Porsche 911 Turbo до края на 90-те и доставката на последния модел - 5,3-литровия X-Pack. Междувременно Zagato дава своя принос към модела с V8 Vantage Zagato.

От 1993 г. и в продължение на десетилетие V8 Vantage ще се предлага във версии V550, V600 и V8 Vantage Le Mans с мощност между 550 к.с. и 600 к.с., преди DB7 V12 Vantage, проектиран от Иън Калъм, да бъде представен в Женева през 1999 г. 5,9-литровият V12 с 425 к.с. задвижва последния модел, от който за четири години и половина ще бъдат произведени 2091 автомобила.

През 2003 г. на автомобилното изложение в Женева британският производител ще предложи първата визия за новия Vantage чрез AMV8 Vantage Concept, който ще влезе в серийно производство през есента на 2005 г. Този Vantage ще бъде произвеждан в завода в Гейдън с близо 3000 бройки годишно, което ще го направи най-продавания модел на марката в 107-годишната история. Той ще бъде сменен едва през 2017 г. с актуалния V8 Vantage, предлаган от 2019 г. във версия AMR.

Коментари
comments powered by Disqus