За пета поредна година Aston Martin ще участва в „24-те часа на Нюрбургринг”. Четиривратото купе Rapide ще поеме по пътя на V8 Vantage и V12 Vantage, които представяха марката в предходните издания.
Състезателната версия няма да се различава съществено от серийната заради сериозните ограничения на техническия правилник. Промените засягат задължителните системи за сигурност, опростеният до максимум интериор, новите настройки на окачването и сликовете. Зад волана на Rapide ще застанат част от състезателните инженери на Aston Martin.
“Това състезание е най-тежкият тест за издръжливост за всеки един спортен автомобил, това е възможно най-тежкият изпит, който се провежда под погледите на хиляди зрители”, коментира д-р Улрих Бец, изпълнителен директор на Aston Martin. „Rapide предоставя отличен комфорт за тримата пътници и техния водач, но освен всичко е спортен автомобил. Ето защо той ще премине през същите изпитания, на които подлагаме останалите спортни автомобили. Вече сме доказали, че нашите серийни автомобили се представят на ниво през последните години на "Нюрбургринг", след като през 2008 и 2009 г. спечелихме SP8 класа”
Rapide няма да е единственият модел на Aston Martin, който ще стартира на „Нюрбургринг”, тъй като британците ще участват и с Vantage 12. Миналата година именно той спечели SP8 класа и завърши 21-и в общото класиране.
38-ото издание на „24-те часа на Нюрбургринг” ще се проведе на 15 и 16 май.