Британският производител на спортни автомобили преговаря за потенциални места в региони, където ще се продава най-добре моделът DBX
Британската компания Aston Martin е готова да вземе решение за изграждане на втори завод до края на годината, който най-вероятно ще бъде в САЩ, заяви главният изпълнителен директор Анди Палмър.
Американският щат Алабама е „очевидното подходящо място” за построяване на нов завод за бъдещия кросоувър DBX, сподели Палмър пред Automotive New Europe. Решението все още не е взето, уточни той.
Палмър сподели, че британският производител на спортни автомобили преговаря за потенциални места в региони, където ще се продава най-добре моделът DBX.
„Нашите основни клиенти ще са в Съединените щати и Китай”, каза той. Китай като локация ще бъде по-трудно за нас, тъй като Aston Martin ще трябва да сформира съвместно предприятие с местен производител на автомобили. Също така и по-трудно могат да се изнасят автомобили от Китай, каза Палмър.
Aston Martin предвижда да представи DBX през 2019 г. като част от плановете си за увеличаване на годишните продажби на нови автомобили до 15 000 от 4000 през миналата година. Автомобилният производител обаче има ограничен производствен капацитет в завода си в Гейдън, Централна Англия, където сега произвеждат всички автомобили Aston Martin.
Палмър заяви, че ще бъде възможно да се сглобяват 15 000 автомобила годишно в завода Гейдън, но би било свръх силите ни. „Ако преминем на трисменен режим на работа, ще можем да направим 15 000 автомобила за година, теоретично можем да го направим, но няма да има достатъчно място за складиране на готовата продукция и да я поддържаме”. Въпреки това разширяването в Гейдън остава алтернатива, каза той.
Aston Martin предпочита конкретно място в Алабама, защото то ще бъде в близост, където Daimler произвежда кросоувъри Mercedes-Benz, каза Палмър.
Daimler има 5% дял в Aston Martin като част от сделката за доставка на британския производител на мощни V-8 двигатели и електронна техника за компанията за следващото поколение спортни автомобили, които биха могли да стартират още през следващата година.
Американското предприятие вероятно ще сглобява кросоувъра DBX като използва възли и детайли, изработени в Гейдън, каза Палмър. „Не е невъзможно да си представим, че нашият английски завод ще действа като център и това говори на професионализма на нашите специалисти в Гейдън”, каза той. „Едно от големите предизвикателства е как да предадем британския стил на друго място по света”.
Миналия месец Financial Times писа, че Aston провежда разговори с официални лица в няколко американски щата относно нова фабрика за производство на първия си кросоувър, който ще бъде изцяло електрически с четири двигателни колела според концепцията DBX, представена на автомобилното изложение в Женева през март.