Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Aston Martin сложи край на проекта за електромобил

13.01.2020 12:30

Британците ще се концентрират върху производството на кросоувъра DBX

Ръководството на Aston Martin реши да се откаже от серийното производство на електромобила Rapide E, който трябваше да бъде първият "зелен" автомобил в гамата на британската марка.

Първият прототип на електромобила бе представен през 2015 г., а две години по-късно британците решиха да пуснат серийното производство на Rapide E. Пазарната версия на модела, разработена съвместно с Williams Advanced Engineering, бе показана през април 2019 г.

Автомобилът получава 800-волтова бордова мрежа и батерия с корпус, изработен от въглеродни влакна и Kevlar. Батерията се състои от повече от 5600 литиево-йонни клетки. Те захранват два електродвигателя на задната ос, развивайки 610 к.с. и 950 Нм въртящ момент. Лифтбекът може да ускори от нула до 96 км/ч за по-малко от 4 сек, докато ускоряването от 80 до 110 км/ч отнема 1,5 сек. Максималната скорост на автомобила е 250 км в час. Автономният пробег без дозареждане е до 320 километра.

Остава неясно защо Aston Martin реши да се откаже от серийното производство на Rapide E. Междувременно се твърди, че прототипът ще се превърне в изследователска платформа за по-нататъшното електрифициране на марката.

Сега британците ще се концентрират върху производството на първия си кросоувър DBX, чиито продажби ще започнат през 2020 г. Автомобилът е оборудван с четирилитров V8 с две турбини, който развива 550 к.с. и 700 Нм въртящ момент. Кросоувърът с този мотор е способен да ускори до „сто“ за 4,5 сек, а максималната му скорост е 291 км в час.

Коментари
comments powered by Disqus