Британците ще пренасочат усилията си към Формула 1 и клиентските програми
Aston Martin обяви официално, че слага точка на заводската си програма в Световния шампионат по издръжливост, въпреки че по-рано през годината британците заявиха, че планират да продължат поне до края на 2022-а. Prodrive остава партньор на компанията, но единствено като производител на GTE, GT3 и GT4 спецификациите на Vantage.
Официалната причина според Aston Martin е, че компанията е постигнала всичките си цели с втората генерация на Vantage GTE, печелейки титлите при производителите и пилотите в WEC, както и „24-те часа на Льо Ман“. По всяка вероятност обаче ангажиментите във Формула 1, които догодина Aston Martin ще има като наследник на Racing Point, са провокирали смяната на курса, какъвто бе и случаят с провала на хиперкар програмата.
Vantage ще продължи участието си в състезанията по издръжливост, но с помощта на партньорски тимове. Вероятно това се отнася както за GT Challenge, GT World Challenge Europe, IMSA WeatherTech SportsCar и SUPER GT шампионатите, така и за WEC, където обаче усилията ще бъдат насочени единствено в GTE Am категорията.
Все още не е ясно кои от заводските пилоти на Aston Martin ще продължат договорите си и ще бъдат преотстъпени на съответните клиентски тимове. Бъдещето на екипажа на Пол Дала Лана, който финансираше заводската програма в GTE Am, също не е потвърдено.
Aston Martin става третият голям производител, който напуска GTE Pro след Ford и BMW. Догодина Porsche и Ferrari ще са единствените представители в категорията, които ще направят пълен сезон в WEC.