2021 е пусковият срок, когато марката ще пусне на пазара първия си чист електрически седан
2021 е пусковият срок, когато Aston Martin възнамерява да пусне на пазара първия си чист електрически седан и то именно като Lagonda. А сега в Женева, именно с Lagonda Vision Concept, британците хвърлиха светлина върху новия седан
Това че Aston Martin иска да скочи в сегмента на електрическите автомобили, е известно от доста време. Досега британците представяха електрическата визия с помощта на преоборудван в електрически автомобил Rapide. Той най-напред ще се предлага в малка серия от 155 екземпляра. На автомобилното изложение сега в Женева британците направиха още една крачка напред.
С името Lagonda ще бъде представен Vision Concept, който ще хвърли конкретна светлина на елементи от дизайна на идващия през 2021електрически модел, което показва докъде ще стигне дизайнът на Lagonda. Защото Lagonda ще бъде електрическата марка на Aston Martin. Освен Concept Car ще има и Lagonda Gran Turismo и Lagonda SUV.
Освободен от ограниченията, произтичащи от конвенционалните двигатели с вътрешно горене, дизайнът е изцяло с нови пропорции. В полза на по-просторен интериор осите са доста отдалечени една от друга и надвесите отпред и отзад по-къси. Подобно на други производители, в сравнение с конвенционално задвижваните превозни средства, Aston Martin предлага пространството на по-висок клас автомобил. В луксозния сегмент обаче говорим за друг клас: "Lagonda е толкова просторен като един Rolls-Royce Ghost, но интериорът е уютен като Phantom", казва Питър Фрийдман, директор на отдела Корпоративна стратегия на Aston Martin.
Фланговете разкриват силни вдлъбнатини, купеобразната линия на покрива прелива в широка С-колона, далеч назад. Изключително плоското предно стъкло се издига почти директно от плоския преден капак. Фронтално се открояват тесните процепи на LED фаровете, обрамчени от голяма радиаторна решетка, която дизайнерите не са пропуснали, въпреки, че големината не е била необходима: "Нашият опит показва, че автомобили с голяма затворена предна част са по-малко характерни или приличат на Модел 3 на Tesla", каза Фридман. Той вижда голям потенциал именно сред клиентите на Tesla: "Нашите пазарни проучвания показват, че много от клиентите на Tesla силно желаят тези автомобили, но не желаят да управляват електрически", казва Фридман.
До 640 километра автономен пробег
Достъпът до интериора става от две противоположно отварящи се врати и две остъклени криле на покрива. B-колоната е спестена, което често се среща при концептуалните автомобили, но не за серията.
Интериорът предлага четири единични кресла, като отзад има сгъваеми стъпала за краката, а предните могат да се завъртят на 180 градуса. Те са така закрепени, че подът става напълно равен. Проектираният като автомобил с автономно управление при ниво 4, воланът на Lagonda може да бъде смъкнат и преместен на двете страни на автомобила. За подобаващия лукс се грижат карбон, кожа, вълна и кашмир.
По отношение на задвижването, британците все още не предоставят изчерпателна информация. Пробегът с един заряд на батерията трябва да е 640 километра. Конструкцията трябва да позволява интелигентно задвижване на четирите колела.
Що се отнася до клетките на акумулаторите, Aston Martin говори за обичайните заподозрени: LG Chem, Samsung, Panasonic. При опаковане на батерията, Aston би могъл да получи помощ в сътрудничество с Daimler и Mercedes - DB11 се базира на платформата на инфотейнмънт системата на Mercedes. "Това ни позволи да реализираме много по-богата инфотейнмънт система в сравнение с преди. В момента се водят дискусии за сътрудничество с Akkus, но те все пак не решават нищо. Без значение какво би струвало, но Aston Martin твърдо е решил да възроди Lagonda като електромарка и при това показва в кой сегмент: "Ние смятаме, че между Bentley и Rolls-Royce се е отворила хубава ниша за нас", категоричен е Питър Фрийдман.