Настоящият DB11 AMR разчита на 5,2 V12 битурбо двигател (639 к.с., 700 Нм)
Изцяло електрическите модели на Aston Martin не вървят добре. Лифтбекът Rapide E бе дълго време разработван, през 2019 г. бе представен в окончателен вид и му бе отсъдено лимитиране издание, а през януари 2020 г. пускането му беше отменено. Стартирането на отделна електрическа марка Lagonda, британците първо отложиха от 2021 до 2022 г., след това към 2025 г., а след това я я определиха като марка за топ версиите на Aston Martin.
Още по-интересното е признанието на изпълнителния директор на Aston Martin Тобиас Моерс пред Automotive News Europe - наследниците на настоящите купета Vantage и DB11 ще бъдат електрически, а първият от тези модели ще се появи през 2025 г. Въпреки че по-рано Моерс говореше за желанието да запази двигателя с вътрешно горене възможно най-дълго, по-специално V12, но затягането на икономиката не оставя избор.
Настоящият DB11 AMR разчита на 5,2 V12 битурбо двигател (639 к.с., 700 Нм), който ви позволява ускоряване от 0 до 100 км/ч за 3,7 сек. Има и версия V8 (535 к.с., 675 Нм) и кабриолет DB11 Volante.
Aston Martin ще разчита на техническа помощ от Mercedes за създаване на електрически автомобили и хибриди. Лифтбекът Mercedes-Benz EQS ще споделя компонентите. Чисто електрическият Aston ще изминава поне 600 км с едно зареждане , каза Тобиас Моерс.
„Непрекъснатостта на нашия традиционен спортен сегмент, без съмнение, трябва да бъде напълно електрически“, посочва топ мениджърът сега. Той не разкри кое от купетата, захранвани с батерии, ще бъде пуснато първо, въпреки че според хронологията на смяната на поколението, най-вероятно това ще бъде DB11. Преди електрическите автомобили, марката е известна с пускането на два плъгин хибрида: кросоувърът DBX и серийната интерпретация на първоначалното купе Vanquish Vision със средно разположен двигател. В плановете са и хибридите без зареждане от мрежата, според който до 2030 г. 50% от продуктовата гамана Aston ще бъде от електрически автомобили, 45% - хибриди, а 5% ще останат с един двигател с вътрешно горене, но ще бъдат разрешени само kа пистата.