Това със сигурност е един от най-приятните начини да се насладите на свежия въздух навън: Новият Aston Martin Vantage V8 Roadster предизвиква на дуел Jaguar XKR Cabrio.
Всъщност за Jaguars XKR това съвсем не е първото издание на британския дуел. Vantage е по-ексклузивната алтернатива Jaguar, и показва значително по-недвусмислено своите аристократични гени.
Двама британци един срещу друг
Меките текстилни покриви и при двата модела се задвижват от електромеханизъм с помощта на един бутон. „Каскетът” на Aston не само се отваря с две секунди по-бързо в сравнение с този на противника, но и може да се задвижва при скорост до 50 км/ч (при Jaguar това става максимум при 16 км/ч). Тези няколко секунди преднина наистина са необходими за кабриото на Агент 007, включително защото Jaguar се ускорява до 100 км/ч с половин секунда по-бързо. За изпълнението на това класическо упражнение на Vantage са му необходими 5,9 секунди.
Монтираниту зад волана на Vantage приборни уреди със своя антрацитен металически блясък, заедно може би с изящната централна конзола с миниатюрни бутони и превключватели, са сред най-красивото в благородния спортен автомобил, но определено не са връх в ергономията. Jaguar със своя по-скоро прагматичен интериор е по-сдържан и по отношение на акустичния дизайн. Въпреки че звучи приятно, двигателят на „котката” винаги остава някак прекомерно дискретен, сякаш гласът му излиза иззад дебела преграда. Специално при по-високи обороти, сглобеният в Кьолн 4,3-литров агрегат на Aston добива извънредно агресивен тембър, особено при доближаване на границата от 7000 об./мин.
Перфекционизмът срещу емоцията
Секвенциалната трансмисия Sportshift на Vantage V8 Roadster сменя предавките възхитително бързо, но и доста рязко. Доставената от ZF автоматична трансмисия на Jaguar от своя страна сменя предавките толкова неусетно и едновременно бързо, че действията й остават буквално тайна за шофьора и спътниците му.
Независимо от своя по-скоро улегнал нрав, XKR си е един чистокръвен спортист, който и в най-екстремните ситуации на пътя се представя не по-зле от своя противник, но винаги остава по-сдържан и някак по-бездушен. Иначе кормилната уредба работи дори по-прецизно и хармонично, отколкото при Vantage. Всичко това има и своята крайно положителна страна за Jaguar – освен със спортен дух, атомобилът може да се похвали и със забележителен комфорт.
Превъзходните седалки и добре дозираното количество свеж въздух, който навлиза в купето при отворен покрив, превръща спокойното пътуване с XKR в същинска наслада. Лошата новина в случая – някои детайли от интериора като непрактичния и доста евтин на вид блок на навигационната система със сензорен дисплей изглеждат не на място, и то не само за традиционалистите. Vantage контрира с любов към всеки детайл: планки за смяна на предавките от истински метал, стъклен бутон за стартиране на двигателя, мека и ръчно съшита най-фина кожа... Накратко британски спортен интериор – такъв, какъвто го познаваме и какъвто трябва да бъде
Удоволствието си има цена
И ако дори при такъв тип автомобили някой все пак заговори за пари: и двата автомобила струват над 100 000 евро, като Vantage е с около 30 000 евро по-скъп. Което всъщност е част от философията на подобни машини, предназначени само и единствено за висша форма на удоволствие. Какъв е крайният резултат от сравнението? Обективно погледнато, Jaguar е по-добрият автомобил, а Aston Martin – по-одухотвореният и емоционалният.
Текст: Александер Блох
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт
Оценка

1. Jaguar XKR Cabrio
Обективно погледнато, това е един от най-добрите автомобили, създавани досега от Jaguar. С комбинацията от неподправен спортен дух и отличен комфорт, XKR е като илюстрация за идеалното Gran Turismo. Твърде семплият интериор обаче изглежда не на място.

2. Aston Martin V8 Vantage Roadster
Един Aston Martin такъв, какъвто искаме да бъде - емоционален, с ненаподобимо излъчване и атмосфера, както и осемцилиндров двигател, чийто звук трудно се забравя. Този автомобил може би не е напълно съвършен, но именно в това се състои и част от очарованието му.
Технически данни
1. Jaguar XKR Cabrio | 2. Aston Martin V8 Vantage Roadster | |
---|---|---|
Работен обем | --- | --- |
Мощност | 306 кВт (416 к. с.) | 283 кВт (385 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- | --- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
5,5 сек | 5,9 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
40 м | 36 м |
Максимална скорост | 250 км/ч | 280 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
16,6 л/100 км | 18,9 л/100 км |
Базова цена | 105 700 евро (в Германия) | 126 800 евро (в Германия) |