От британската компания предлагат парниковите емисии да се изчисляват не на километър, а на годишна база.
Ограниченията на Европейския съюз върху автомобилните парникови емисии са несправедливи и диктувани от "бизнес интереси", обяви изпълнителният директор на Aston Martin Улрих Бец. Според него лимитите трябва да се отнасят за изпускания СО2 за година, вместо за километър, каквато система възприе Брюксел."Според статистиката нашите автомобили се карат средно по 10 000 километра годишно, а повечето други коли - по 15-20, даже 25 хиляди километра. Излиза, че ЕС наказва не онези, които замърсяват най-много. Затова бих предложил емисиите да се измерват на годишна база", поясни Бец пред "Файненшъл Таймс".
Луксозните машини на Aston Martin, с цена от 100 000 евро нагоре, най-често се купуват от заможни клиенти като тяхна втора, трета или дори четвърта кола.
Неотдавна сходна позиция зае и Rolls-Royce, който също ще пострада тежко от новите ограничения на ЕС. От легендарната британска компания подчертаха, че техните коли имат съвсем нищожен принос към общите парникови емисии на автомобилния сектор.
Някои експерти от Европейската комисия също предлагат компаниите, произвеждащи под 10 000 автомобила годишно, да бъдат "амнистирани" от бъдещите тавани за СО2. Aston Martin, който през 2007 бе продаден от Ford на кувейтския инвестиционен фонд Dar & Adeem Investment, спокойно се вмества в тези рамки с произведените през миналата година 7300 автомобила. Идеята за подобно облекчение обаче срещна остри възражения от някои по-големи играчи в сектора на луксозните автомобили, като BMW например. Според тях такава мярка би нарушила принципите на свободната конкуренция.