Британците и Toyota потвърдиха официално програмите си за сезон 20/21
Организаторът на „24-те часа на Льо Ман” и Световния шампион по издръжливост ACO и ФИА обявиха официално правилата, които ще влязат в сила през 2020 година във водещия клас. Както се и очакваше, категорията ще бъде изключително разнообразна, тъй като позволява за база да се използва както прототип, така и сериен автомобил.
Максималното тегло и в двата случая ще бъде ограничено на 1100 килограма. За сравнение Toyota TS050 в тазгодишното издание на „Льо Ман” тежи 888 килограма. Хибридната система ще бъде опционална, но ще се активира единствено при скорост над 120 км/ч на суха писта и над 140/160 км/ч, когато трасето е мокро. Целта на това условие е да се изравни поведението на хибридите и стандартните състезателни автомобили при ниски нива на сцепление.
Максималната мощност на стандартните двигатели ще бъде около 750 к.с., докато хибридната система ще бъде ограничена на 250. При това съотношение тегло/мощност една обиколка в състезателно темпо на „Сарт” ще отнема около 3:30 минути. В момента пилотите трудно слизат под 3:20 по време на самата надпревара.
Изискването за хиперавтомобилите е от съответния модел да бъдат произведени минимум 20 бройки. Мерките за безопасност ще бъдат също толкова стриктни, колкото и при прототипите. Заради съществените разлики в технологиите, представянето на отделните автомобили ще се приравнява посредством BoP система, сходна на тази, която ACO прилага за GTE категориите.
След като ACO представи новите правила за сезон 20/21, Toyota мигновено потвърди, че остава във водещата категория. Японците ще използват прототип, който ще споделя визуално характеристиките на GR Super Sports Concept. Тестовете ще започнат още в началото на следващата година.
Aston Martin също реагира моментално и обяви, че влиза във водещата категория за сезон 20/21. Британците обаче ще разчитат на хиперавтомобила Valkyrie, разработен съвместно с Red Bull Technologies. Multimatic ще отговаря за производството на автомобилите, докато Ейдриън Нюи ще има съществена роля при подготовката на аеропакета. Двигателят ще е 6,5-литров V12.
Това ще бъде първо участие за Aston Martin във водещата категория от 2011 година след провала на прототипа AMR-One.