Цялата история в работата на компанията Gemballa е свързана основно с немската марка
Наследството на немския тунинг специалист Уве Гембала в момента е представено от две независими компании. Наскоро стана дума за компанията Marc Phillipp Gemballa (MPG), създадена от сина на Уве - Марк Филип, която тази година възнамерява да покаже пред публиката офроуд Porsche 911. Подобен модел обаче се разработва и в оригиналното студио Gemballa, оглавявано от Щефен Корбах. Неговата версия на високопроходимия 911 ще носи името Gemballa Avalanche 4x4.
Gemball започна да мисли за създаването на крос-кънтри купе още през 2016 г., тъй като тогава самият модел 911 вече смени поколението си. Въпреки това, на скиците, представени сега, Avalanche 4x4 използва предишния Porsche като основа.
Моделът Avalanche 4x4 ще се появи в производство до година и трябва да бъде допълнен от Cayenne със сериозен туниг за офроуд, наречен Gemballa Tornado 4x4.
Немците не посочват колко „коне“ ще предоставят на офроуд версията на 911. Но можем да погледнем един друг проект. През 2017 г. в Женева компанията показа прототипа Gemballa Avalanche 4.2 RS, базиран на серията Porsche 911 991. Тогава мощността беше 820 к.с. и 950 Нм от двигател 3,8. Сега компанията казва, че тази година Avalanche ще бъде произведен в изключително малка серия, освен това, базирана както на 991, така и на 992, и „динамичните параметри ще бъдат засенчени от сравними автомобили.“
В допълнение към Avalanche 4x4 купето Avalanche и GTR 8XX Evo-R са включени в стратегията за тунинговане, обявиха вчера.
Друг проект, който все още е в процес на разработване, се нарича Gemballa GTR 8XX Evo-R BiTurbo. Автомобилът, отново базиран на 911, бе показан миналата година. Сега подчинените на Корбах казват, че Evo-R ще бъде произвеждан на базата на серия 911 и 991 и 992. Засега параметрите му са следните: 3,8 двигател с мощност 818 к.с. и 1098 Нм, ускоряване от 0 до 100 км/ч за 2,3 сек и максимална скорост над 370 км/ч. Междувременно вече работят над модификация с мощност над 1000 к.с. Тя ще бъде показана това лято.
Бюрото обяви разделянето на бизнеса на три подразделения: Luxury Customization Division (LCD) (LCD) ще включва редовното студио и ще се занимава с тунинг, персонализиране и ще пуска специални издания; Classics Division (CD) ще отговаря за поддръжката и реставрацията на класическите модели Gemballa; и накрая, Hypercar Division (HD) ще се съсредоточи върху разработването и пускането на хиперавтомобили Gemballa.
Междувременно в началото на март Gemballa GmbH обвини Марк Филип Гембала в нарушаване на правата върху търговска марка и измама. „Умишлено използва добрата ни репутация и незаконно - търговските марки и продукти на Gemballa GmbH.“ Компанията Gemballa GmbH през 2010 г. придоби активите на фалиралото оригинално студио, основано от Уве Гембала a в Леонберг през 1981 г., и марката Gemballa. А Марк, казват те, използва добре познато име, за да привлича клиенти.
Цялата дълга история в работата на компанията Gemballa е свързана основно с модели на Porsche, въпреки че е има примери за тунитг на Mercedes и Maclaren.
Вярно е, че Марк, изглежда, използва предимно собственото си фамилно име, което е трудно да бъде обвинен. „Но Марк Филип Гембала няма съгласие и / или лиценз да използва името и / или продуктите на Gemballa GmbH за рекламни и други цели“, посочват немците от „оригиналната“ Gemballa. А синът на Уве, разбира се, създава асоциации между новия си проект и историческото наследство на баща си, тоест минали автомобили, които са минали под марката Gemballa. Заведени са няколко дела срещу Марк Филип, съобщава студиото.