Специална версия на Audi A1 бе продадена за 420 000 евро на търг. Всички средства ще отидат за фондацията на Елтън Джон за борба против СПИН.
Автор на дизайна е Деймиън Хърст, като времето, необходимо за подготовката на уникалния модел, е било половин година. Автомобилът е напълно функционален и по-нищо не се различава от серийната модификация, която трябва да се появи на пазара в близко бъдеще. За съжаление обаче няма информация за това каква точно е спецификацията на униката и кой е купувачът
A1 (3950 х 1740 х 1420 мм) споделя платформата на Volkswagen Polo, Seat Ibiza и Skoda Fabia. Окачването, което е тип MacPherson за предната ос и с торсионна греда отзад, обаче е получило нови настройки. Междуосието (2470 мм) му е само с 3 милиметра по-дълго от това на MINI, но теглото на А1 е 1045 кг, което е рекордно постижение за класа (MINI тежи 1135 кг). Обемът на багажното отделение е 267 литра, но при сгънат заден ред седалки достига впечатляващите 920.
И четирите двигателя, които на първо време ще получи A1, са с директно впръскване на горивото и принудително пълнене. Флагманът е 1,4-литровият TFSI, който в тази си версия генерира 122 к.с. Максималният въртящ момент от 200 Нм е на разположение на водача в диапазона от 1500 до 4000 об./мин. Когато е комбиниран със автоматичната седемстепенна S tronic трансмисия, 1.4 TFSI позволява на A1 да ускори от място до 100 км/ч за 9,1 секунди (9,2 при механичната) и да достигне максимална скорост от 200 км/ч. Разходът е съответно 5,4 и 5,1 литра. Базовият бензин е 1,2-литровият TFSI (86 к.с. и 160 Нм). Петстепенната механична скоростна кутия позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 12,1 секунди и среден разход от 5,1 литра при 179 км/ч максимална скорост.
Двата дизелови мотора са с работен обем от 1,6 литра. Базовата версия генерира 90 к.с. и 230 Нм, докато по-мощната модификация – 105 к.с. и 250 Нм. Динамичните показатели не са особено впечатляващи, но ефективността на двата самовъзпламенителя е наистина изключителна – 3,8 литра среден разход и 99 г/км CO2 за версията с 90 к.с. и 3,9 литра за тази със 105 к.с. Всички модификации на A1 са оборудвани серийно със старт/стоп и със система за рекупериране на енергията при спиране. Стандартна е и ESP системата, комбинирана с електронно блокиране на диференциала.
Базовата цена на A1 ще бъде 16 000 евро за пазара в Германия, като продажбите ще започнат през лятото. Производството на модела вече тече в заводите на компанията в Брюксел, Белгия. В близко бъдеще се очаква да дебютират също версия с пет врати, кабриолет и спортна модификация S1.